Comisarii pentru Protectia Consumatorilor au luat atitudine in scandalul creditelor CHF. Pana astazi, la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor din Neamt nu fusese depusa nicio reclamatie privind creditele in valuta, dar persoanele aflate in situatia de a nu-si mai putea plati creditele CHF sunt sfatuite sa ceara ajutor prin mediere si, totodata, le solicita public guvernantilor sa sprijine populatia prin legi viabile. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sustine ca a intreprins toate demersurile necesare pentru a indeplini rolul de mediator in relatia dintre banci si consumatori in contextul legislatiei in vigoare dar ca aceasta conduce, cel mult, la rezolvarea punctuala, cu o scadere nesemnificativa a costurilor pentru un numar mic de consumatori.

Marius Alexandru Dunca – Presedinte ANPC

„Pentru a stabili un echilibru intre drepturile si obligatiile partilor, apreciem ca este necesara o solutie legislativa prin care sa se impuna impartirea riscurilor si aplicarea principiului echitatii. Insa, pana la implementarea solutiilor legislative avem nevoie de masuri imediate pentru a evita aparitia unor fenomene sociale grave. Dorim evitarea situatiei in care consumatorul este cel care suporta riscurile in totalitate. Ca urmare a riscurilor semnificative aferente imprumuturilor in valuta straina, este necesar sa se prevada masuri clare pentru a-i sprijini pe consumatori cu privire la constientizarea riscului pe care si-l asuma, precum si cu privire la posibilitatea limitarii expunerii la riscul ratei de schimb valutar pe durata creditului”

Acestia au subliniat ca intotdeauna se aduce in discutie riscul financiar la care sunt supuse bancile, falimentul in care ar putea intra, faptul ca vor pleca din tara, dar niciodata nu se vorbeste despre ce se intampla cu consumatorii romani si familiile acestora – faptul ca raman fara locuinta si fara venituri, aceste cazuri neputand beneficia nici macar de ajutor social din partea statului.

Marius Alexandru Dunca – Presedinte ANPC

„In acest sens, adresam in mod public, tuturor institutiilor financiar bancare, implicate in criza CHF, urmatoarea intrebare: Ce solutii concrete oferiti clientilor aflati in imposibilitatea de a-si plati ratele lunare, clienti bun-platnici pana la aparitia crizei CHF ? Ne referim la solutii care sa vizeze intreaga perioada de creditare, nu solutii pe termen scurt. Ne dorim solutii care sa acopere o parte semnificativa a costurilor aparute in urma cresterii valorii CHF”

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.