In perioada 20 – 30.04.2015 s-a  desfăsurat o actiune de verificare a respectării prevederilor legale privind protectia consumatorilor la service-urile auto, in colaborare cu reprezentantii RAR, la 24 unitati. Pentru abaterile de la prevederile legale constatate la 14 dintre cei verificati, au fost aplicate 5 amenzi contraventionale in valoare de 15.000 lei si 12 avertismente; de asemenea s-a dispus termen de remediere  in 14 cazuri.

 

Loading...

In ce priveste legalitatea funcţionării operatorului economic, in 3 cazuri s-a constatat nerespectarea prevederilor legale  :

– un operator  care nu detine autorizatia RAR pentru activitatea de service  ce o efectueaza;

– un operator care efectueaza lucrari de reparatii auto fara a avea autorizatia RAR vizata pentru anul in curs;

– un operator care efectueaza activitati de reparare a sistemului de franare fara a fi autorizat pentru aceasta activitate si fara a detine stand pentru verificarea eficacitatii sistemului de franare.

 

La recomandarea RAR, prestatorii de servicii de reparatie auto completeaza (la intrarea autoturismelor in service) ” note de comanda” sau “comanda de reparatii “ , documente in care, pe langa datele de identificare posesor/autoturism, sunt specificate si lucrarile convenite cu clientul ; de asemenea aceste documente cuprind si “certificatul de calitate si garantie” .

Verificarile au evidentiat  faptul ca  aceste inscrisuri nu sunt completate la toate rubricile cu informatii obligatorii cum ar fi “km la bord”, starea fizica a autoturismelor la intrarea in service, timpii de executie, materiale/piese utilizate, termen de executie, alte observatii .

 

S-au identificat si 4 cazuri in care operatorii economici nu respecta legislatia in vigoare in ce priveste acordarea de  termene de garantie pentru serviciile prestate sau pentru piesele utilizate:

– fie in lista cu tarifele practicate nu sunt inscrise informatii privind termenele de realizare si garantiile acordate;

– fie in certificatele de garantie a pieselor de schimb utilizate in activitatea de service nu se precizeaza durata medie de utilizare si nici durata garantiei  legale de conformitate;

– fie pe „comanda de reparatii” nu se mentioneaza care este perioada de garantie pentru piesele montate in service.

In majoritatea cazurilor nu s-au regasit informatii privind garantia legala de conformitate cu privire  la dreptul  la garantie pentru vicii ascunse,  asupra perioadei  legale pentru  aducere la conformitate de 15 zile .

In 5 cazuri s-a constatat  ca se folosesc  piese pentru care producatorul  acorda o garantie de 18 luni sau 24 luni iar in notele de comanda  este prevazuta perioada de 12 luni –  consumatorul primeste informatii contradictorii despre acest lucru.

 

In ce priveste preţurile şi tarifele care trebuie indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit, s-a constatat ca tarifele practicate de operatorii economici sunt cele orare, utilizand normative din manualele tehnice sau din diverse softuri  date de firme de asigurari sau producatori. Totusi  in 2 cazuri s-au constatat abateri :

-tarifele afisate pentru manopera nu includ si TVA ;

-nu sunt afisate tarifele pentru serviciile oferite consumatorilor.

 

               

                                              Comisar sef adjunct,

                                                            Ing.Hrusca Natalia

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ