Guvernul PNL a intrat in campanie electorala. Astazi, sub deviza ”Recladim Romania”, este prezentat un program de relansare economica, in care sunt promise investitii de zeci si sute de miliarde de euro in toate domeniile. Ca de fiecare data in prag de alegeri, romanilor li se promit sute de kilometri de autostrazi, drumuri expres, metrou la Cluj Napoca, noi magistrale de metrou in Bucuresti, vreo 3.000 de kilometri de căi ferate, porturi, aeroporturi, dar si vreo 250 de sali de sport, toate pana in 2030.

Tot la capitolul ”vom face”, în planul  de dezvoltare este inclusa si Autostrada Unirii, care ar putea fi finalizata pana in 2030, potrivit planului prezentat de Guvernul Orban.

Iata o parte din planul ”Recladim Romania”

Rutier:

Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare – 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș – Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro. Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș – Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focșani – Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida.

Feroviar:

Investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euroFinalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.

Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida.

Metrou:

Dezvoltarea noilor magistrale și extinderea magistralelor existente: inalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud

Metrou Cluj Napoca – Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca

Naval:

Investiții totale de 4,3 mld. euro. Modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța.

Lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului

Aerian:

Investiții totale de 2,9 mld. euro Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo. Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră.

Planul ”Recladim Romania”, poate fi vazut integral, mai jos sau AICI:

prezentare-plan-de-relansare-pdf_65004000

Ionut CORFU

 

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.