Camioanele care au fost prinse transportand ilegal lemn de la Cuiejdi, comuna Gîrcina, jud. Neamt, circula in continuare nestingherite.  In urma cu doar cateva zile, vineri 30 martie, aratam cum primarul de la Gîrcina, Mihai Gontaru a depistat cu ajutorul sistemului de supraveghere video din comuna, doua transporturi ilegale de lemn, in cateva ore. Nu numai ca lemnul era transportat fara aviz, dar semiremorcile folosite la transport aveau numere de inmatriculare false, adica luate de pe alte semiremorci si puse pe cele cu care se facea transportul (Vezi articolul AICI- MAFIA LEMNULUI ȘI-A GĂSIT NAȘUL CU PRIMARUL DE LA GÎRCINA. DOUĂ TRANSPORTURI ILEGALE, DEPISTATE ÎN CATEVA ORE)

  Primarul a anuntat politistii care au constatat ilegalitatile, iar camioanele care apartin SC Pricoforest SRL din Pipirig au fost ”indisponibilizate in vederea confiscarii”, asa cum se arata in comunicatul IPJ Neamt.
  Dar ce sa vezi, unul dintre cele doua camioane a fost filmat astazi, 3 aprilie la ora 11:30, trecand dinspre Cuiejdi incarcat cu lemn, tractand o semiremorca inmatriculata in judetul Suceava. Deci nu l-a confiscat nimeni. Intre timp, au aparut informatii cum ca un singur camion ar fi facut si cinci curse cu lemn pe zi, incarcat de la Cuiejdi.
Imaginile surprinse astazi pe camerele de supraveghere:
    Desi exista o lege care prevede ca mijloacele auto folosite la infractiuni pot fi confiscate, se pare ca ea este facuta special pentru hoti, cu ceva bunavointa si din partea anchetatorilor bine-nteles, acestia scapand cu autovehiculele neconfiscate. Surse judiciare afirma ca decizia confiscarii sta in pixul procurorului, insa cum camioanele apartin unei societati comerciale, nu pot fi confiscate pentru ca la volan nu era SC Pricoforest SRL, ci soferul X. Daca autovehiculul ar fi apartinut soferului X, abia atunci ar fi putut fi confiscat. Datorita acestui fapt, se aleg cu masinile confiscate doar cei care transporta lemn cu masinile lor proprii, adica niste pesti mici de tot care sunt prinsi cu Dacii papuc sau alte autoutilitare de capacitate mica cu care cara 1,2 sau 3 metri cubi de lemn. Legea ar putea fi modificata bine-nteles, dar nu vrea nimeni sa starpeasca acest fenomen infractional de miliarde de euro care ajung in buzunarele mafiei din Romsilva si din mediul politic.
   Mai ramane partea cu numerele de inmatriculare false aceasta fiind o infractiune. Multe dintre aceste cazuri ajung in instanta, insa administratorii firmelor vin cu tot felul de povesti, cum ar fi ca semiremorca a fost in reparatii si mecanicul din greseala a incurcat numerele de inmatriculare. In mod foarte curios, judecatorii dau achitari pe banda rulanta in astfel de cazuri, deci liber la furat in continuare.
  Referitor strict la cazul de vineri de la Gîrcina, ramane un mister faptul ca nu s-au extins cercetarile. In mod normal, in  secunda doi, politistii si ANAF ar fi trebuit sa porneasca un control amanuntit la SC Pricoforest si sa suspende toate activitatile. Nu numai ca nu i-a deranjat nimeni pe administratori (tata si fiu), dar camioanele lor transporta lemn in continuare.  De partea cealalta, Romsilva ar fi trebuit sa opreasca exploatarea si sa dispuna un control urgent in partizile de unde a fost incarcat lemnul fara aviz, pentru ca evident, cineva a marcat acel lemn. Nimic din toate astea nu s-a intamplat. Daca cineva crede ca lemnul transportat ilegal a fost marcat, taiat si incarcat fara complicitatea lucratorilor Romsilva, inseamna ca nu stie pe ce lume traieste.
  Prin urmare, asistam la o dovada cat se poate de clara ca exista o adevarata CAMORRA a lemnului, cu Romsilva pe post de coordonator. Sa nu uitam ca aceste transporturi (cele din Gîrcina) trec exact prin fata ocolului silvic. Chiar nu le-a vazut nimeni niciodata? Iar acesta este doar unul dintre sutele de cazuri musamalizate, pentru ca o firma care face astfel de transporturi contribuie cu bani negri la bunastarea multora dintre cei care se straduiesc din toate puterile sa acopere furturile.
Ionut CORFU
Loading...
DISTRIBUIȚI

2 COMENTARII

  1. XXXXXXXXX (CENZURAT ADMIN) Cand vei comenta la subiect si nu vei mai aduce acuzatii nefondate aiurea-n tramnvai, comentariile vor fi aprobate

  2. Daca ai sta o zi intreaga in intersectia de la ocol ai vedea si filma cu ochii tai cate camioane cu lemne pleaca din padurile cuiejdiului inclusiv noaptea pe la ora 22.00 ai sa te crucesti !Asta se intampla de ceva timp si nimeni nu face nimic in timp ce locatarii comunei cumpara cam cu 400 de lei o caruta de lemne si aia daca il lasa paduraru lpe om sa o aduca . Adica copaci cazuti nicidecum ce cara aia cu camioanele. Mentionez ca de la stirea data de voi si articolele publicate in ultima vreme sunt tot mai rare camioanele cu lemne in zona. Multumim !!!!
    ADMIN: Ne bucuram sa auzim ca am putut veni in sprijinul comunitatii si pana la urma, al nostru, al tuturor. Din pacate insa, parerea noastra este ca rarirea transporturilor e doar o tactica a mafiei lemnului de a adormi vigilenta presei si a altora. Vom vedea.

LĂSAȚI UN MESAJ