Janel Iosub poate fi numit cu usurinta, ”Nababul de la Locativserv”. Pe banii Locativserv desigur, adica ai nostri ai tuturor. Intr-o conferinta de presa sustinuta la PNL Neamt, alaturi de primarul Chitic, consilierii locali Romel Barjoveanu si Valentin Ciobanu au dat amanunte despre jaful facut de Janel Iosub la Societatea din subordinea Primariei Piatra Neamt, vreme de peste jumatate de an, cat a fost director.

Pe langa abuzurile la care si-a supus angajatii si angajari facute in cadrul companiei pe baza de pile, Iosub si-a permis si sa faca diverse cheltuieli pe banii Locativserv, dupa cum l-a taiat capul, cum ar fi cazari de lux sau reparatii la masina sotiei sale si a sotiei unui angajat.

tvmneamt.ro a intrat in posesia facturilor de la Hotelul de lux Aro Palace din Brasov, platite de Locativserv la inceputul anului 2017, pentru doua nopti de cazare si consumatie pentru directorul Iosub, mancare si bauturi din minibarul hotelului, in valoare totala de 350 de euro: 240 de euro cazare pentru doua nopti si 110 euro, consumatie.

Cei doi consilieri locali au spus si ca doua masini din afara Locativserv au fost reparate pe banii companiei, la dispozitia Nababului Janel. Din informatii obtinute pe surse, am aflat ca una dintre masini este a sotiei lui Janel Iosub, iar cealalta este a sotiei unui angajat. Numele lor, cu alta ocazie, cand veti vedea si cum Sala Polivalenta era folosita de camarila lui Janel Iosub, cu tot cu sala de forta, despre care unii pietreni nici nu stiu ca exista, dar si multe alte potlogarii, marca Janel Iosub, cum ar fi un contract de furnizare energie electrica pentru Locativ, din care Iosub si-a tras un comision frumusel, care ii este platit lunar, pentru intreaga perioada de valabilitate.

Iata lista completa a neregulilor gasite la Locativserv, potrivit declaratiilor celor doi consilieri locali PNL, cu mentiunea ca multe dintre faptele care au iesit la iveala au miros puternic de dosare penale:

”Analizând hotărârile AGA și CA, precum și deciziile directorului general de la începutul mandatului și până în prezent, am găsit următoarele nereguli:

  • contractele de prestări servicii, publicitate și sponsorizări închetaiate de către SC Locativserv sunt semnate doar de către directorul societății, fără a avea semnăturile compartimentului juridic și economic.
  • S-a dispus un audit extern, deși există compartiment în cadrul primăriei care poate audita societatea, pentru care s-a plătit 22.000 lei.
  • După disponibilizarea unui număr mare de angajați, pentru a reduce cheltuielile societății, s-a încheiat un contract de prestări servicii cu o firmă de consultanță în domeniul contabil având un preț de 5000/lună.
  • Deși există serviciu juridic în cardul societății, este făcut un contract de reprezentare cu un avocat căruia i se plătește 8000 lei onorariu pentru acționarea în judecată a unor jurnaliști din presa locală și încă 6000 lei pentru a reprezenta societatea în procesul intentat de către angajații disponibolizați.
  • Efectuarea de investiții într-un imobil ce nu se afla în proprietatea SC Locativserv, utilizând exclusiv bani publici, în sumă totală de 20.000 lei, reprezentând modernizare plus mobilier.
  • A angajat societatea în cheltuieli ilegale, printr-o deplasare care nu s-a făcut în interesul societății, în perioada 11.01.2017-14.01.2017 la Brașov, Locativserv suportând toate cheltuielile legate de transport, cazare și masă. Cazarea s-a făcut la un hotel de lux pentru care s-a plătit 240 Eur, pentru doar două nopți, precum și plata a 130 Eur reprezentând mâncare, băuturi și produse din minibarul camerei.
  • Există un contract care ridică suspiciuni, cu o societate de energie electrică și gaze naturale, pentru locuințele aparținând Locativserv pe care îl avem în continuare în analiză în ceea ce privește oportunitatea.
  • Contracte de dezinsecție și deratizare făcute cu o firmă privată, la un preț cu mult mai mare decât al serviciilor oferite de SC Salubritas SA (care deține exclusivitatea serviciilor pentru domeniul public in Piatra Neamț și cu care trebuia să fie închetait contractul)
  • Numeroase contracte de sponsorizare către un ONG care are ca principală activitate sesizarea ANI cu privire la anumiți consilieri locali din cadrul CL Piatra Neamț
  • Repararea din banii societății a autoturismelor personale ale fostului director general.

Pe lângă cheltuirea banului public în mod discteționar și neoportun, aici întâlnim și fapte care ar trebui să intre în analiza organelor abilitate. După ce vom culege toate informațiile necesare, vom sesiza și instituțiile abilitate ale statului.”

Motivele revocării directorului general:

  • Directorul general nu avea experiență relevantă în consultanță, management sau activitate de conducere a unei instituții publice sau din sectorul privat
  • lipsa planului de management
  • a efectuat investiții într-un imobil care nu se afla în proprietatea SC Locativ, utilizând exclusiv bani publici
  • a concediat angajați fără a consulta sindicatul societății
  • a manifestat un comportament care a afectat imaginea societății și implicit a acționarului majoritar care este CL
  • nu a respectat contractul de prestări servicii încheiat cu autoritatea publică locală, generând prejudicii chiriașilor din imobilele administrate de Locativserv

Totodata, PNL-istii au pus la punct si un plan de masuri pentru redresarea Locativserv si optimizarea activitatii ei, dupa perioada neagra in acare aceasta a fost la cheremul lui Janel Iosub:

Plan de măsuri

  • eliminarea tuturor fondurilor de protocol, a contractelor de sponsorizare, precum și a contractelor neoportune pentru această societate.
  1. Pentru cele 1536 apartamente:
  • inventarierea locuințelor libere și transmiterea către primarie pentru repartizare. Aici avem informații că există unități locative libere care nu au fost raportate către primărie.
  • evaluarea stării locuințelor libere, transmiterea către primărie pentru reparații
  • verificarea locuințelor închiriate : cine locuieste, dacă sunt îndeplinite condițiile legale, dacă suprafața din contract este aceeași cu suprafața ocupată , daca plățile sunt la zi, etc. Și aici avem informații că nu locuiesc chriașii, ci alte persoane.
  • urmărirea atentă a încasării chiriei si utilităților pentru locuintele închiriate, notificări, actiuni în instanță, evacuarea răilor platnici pentru a nu se mai ajunge în situația în care să fie sistate utilitățile pentru întreaga Asociație de proprietari.
  • furnizarea agentului termic în sezonul rece următor va fi pentru doar 3 blocuri ( bloc N10 str. Nufarului, bl. D3 Aleea Tiparului, BL. C5- tronson 1+2  Mihai Viteazu). Pentru cele care nu vor mai beneficia de încălzire centralizată vom oferi sprijin pentru montarea de centrale termice proprii , în compensare cu contravaloare chiriei.
  1. Pentru clădirea ”Forum Center”:
  • transmitere de îndată, către primărie a necesarului de lucrări care, conform contractului, sunt în obligatia proprietarului, pentru bugetare si realizare.
  • o mai bună comunicare cu chiriasii din clădire.
  • verificarea instalatiei de climatizare, lucrări care să ducă la asigurarea unei climatizări corespunzătoare în toate spațiile clădirii
  • optimizarea consumurilor de utilități si a costurilor de mentenanță.
  • creșterea gradului de ocupare al clădirii care va avea ca efect reducerea costurilor cu utilitățile și serviciile pe unitatea de suprafață
  • mutarea în clădire a Direcției Taxe și Impozite și Serviciului Pașapoarte precum și închirierea spatiului de la ultimul etaj.
  • după reevaluarea clădirii, a scăzut valoarea de inventar cu aproximativ 40 % ceea ce va duce la scăderea proporționala a impozitului plătit de chiriasi pe suprafata ocupată incepand cu 1 ianuarie 2018.
  • urmarirea încasării contravalorii contractelor de inchiriere,  repartizarea la timp a cheltuielilor cu utilitățile, mentenanța, paza etc.
  • verificarea tuturor contractelor de închiriere ( suprafața reală ocupată, tarif, constituire garanție, plată și aplicarea prodcedurilor legale în caz de nereguli)
  • verificarea suprafeței reale ocupată de societatea Locativserv si emiterea unei HCL pentru corecția suprafeței.
  1. Pentru ”Sala Polivalenta”
  • inventarierea reparațiilor necesare, transmiterea către primarie, bugetare, prioritizare și realizare lucrări.
  • optimizarea costurilor pentru utilități
  • promovarea sălii pentru închiriere: spectacole, competitii sportive, etc.

Ionut CORFU

 

 

 

DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

  1. Ar fi interesant ca primaria sa publice si toate sumele pe care le-a dat unei parti a presei pentru a-si cumpara linistea. Veti vedea ce surprize sunt, mai ales in privinta unor deontologi care se cred detinatorii adevarului sau ca fac jocurile in presa tiparita.
    ADMIN: Da, corect. Sau cum a dat chiar si spatii unor asa- zisi moguli carora le bate puscaria la poarta

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.