Guvernul a aprobat miercuri o hotarare prin care completeaza procedura de monitorizare a modului de crestere si ingrijire a copiilor cu cel putin un parinte plecat la munca in strainatate, serviciile de care acesti copii pot beneficia, precum si modul de lucru al autoritatilor publice cu atributii in domeniul asistentei sociale si protectiei copilului, informeaza Biroul de presa al Executivului. Principalele modificari aduse prin hotararea aprobata de Guvern vizeaza, printre altele, „sprijinirea si eficientizarea procesului de identificare a tuturor copiilor cu parinti plecati la munca in strainatate, precum si a celor care au revenit in tara dupa o experienta de migratie de cel putin 12 luni”. Unitatile scolare vor trimite serviciului public de asistenta sociala listele nominale cu toti copiii aflati in aceste situatii, in cel mult 15 zile de la solicitare care vor cuprinde, de asemenea, datele personale si adresele de domiciliu ale copiilor si ale familiilor acestora.

Dupa primirea datelor, serviciul de asistenta sociala are obligatia de a se deplasa la domiciliul copilului si de a verifica daca parintele plecat in strainatate a notificat, conform legii, plecarea sa, precum si desemnarea unei persoane eligibile pentru ingrijirea copilului. Pentru a fi eligibila, o persoana trebuie sa fie majora, sa faca parte din familia extinsa si sa indeplineasca toate conditiile materiale si morale necesare cresterii si ingrijirii unui copil. In plus, persoana care se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului are obligatia de a furniza datele de contact ale parintilor plecati in strainatate si de a face dovada mentinerii legaturilor cu acestia.

Loading...

Totodata, in primele sase luni de la nominalizarea persoanei, serviciu public de asistenta sociala va vizita o data la doua luni domiciliul persoanelor desemnate, in vederea informarii si consilierii acestora privind raspunderea ce le revine in cresterea si ingrijirea copilului, ulterior vizitele urmand a fi realizate semestrial.

Potrivit actului normativ, reprezentantul serviciului public de asistenta sociala urmareste randamentul scolar al copilului si, in cazul scaderii acestuia, il informeaza in scris pe invatator sau diriginte care are obligatia de a solicita sprijinul consilierului scolar. Nu in ultimul rand, reprezentantul serviciului public de asistenta sociala va solicita sprijinul unui psiholog sau al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului atunci cand exista suspiciuni de afectare a starii emotionale a copilului. De asemenea, prin noile modificari legislative se are in vedere identificarea copiilor care se afla in situatii de risc de separare de familie.

Conform datelor centralizate la nivel national, in evidentele autoritatilor administratiei publice locale se aflau, la 30 septembrie 2014, aproximativ 83.000 de copii cu cel putin un parinte plecat in strainatate.

Loading...
DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ