Ar trebui sa treaca strandul in administrarea Primariei Piatra Neamt?

Loading ... Loading ...

In magazine s-a dat startul pentru reducerile Black Friday. Insa marea vanatoare a reducerilor ar putea sa va coste scump, avertizeaza comisarii pentru protectia consumatorilor din Neamt, in sensul ca v-ati putea pacali cu produse pentru care se afiseaza mari reduceri de preturi dar cu „vicii” ascunse.
Astfel, potrivit comisarilor, aveti ocazia sa faceti cumparaturi fara sa fiti inselati in perioada Black Friday daca respectati cateva reguli care tin de vigilenta si informare: cititi cu atentie caracteristicile produsului, verificati daca produsul corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dumneavoastra, verificati stocul existent daca vreti sa profitati de comertul on-line, verificati pretul afisat pe site si daca acesta este integral, respectiv daca pretul contine sau nu TVA si costul de livrare. Foarte importanta este verificarea preturilor, mai ales pe site-uri care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs.
Vanzarile cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promotionale etc.) trebuie sa respecte reguli de fixare si publicitate a preturilor. Astfel, orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta. Comisarii pentru protectia consumatorilor subliniaza faptul ca pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.
Comisarii vin si cu sfaturi pentru consumatorii care achizitioneaza produse online: sa verifice, inainte de incheierea contractului, daca pe site comerciantul informeaza corect si complet privind datele sale de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale si cel de inregistrare fiscala etc.), caracteristicile esentiale ale produsului, pretul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, daca este cazul, modalitatile de plata si de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului, durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs, existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului. Pentru a se informa mai bine despre produsul pe care doreste sa-l comande, cumparatorul trebuie sa contacteze comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare. Modul in care raspunde la aceste intrebari le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozitatii vanzatorului.

Comunicat de Presa ANPC
„Privind dreptul de denuntare a contractului, consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, daca nu este multumit de el si nu trebuie sa invoce vreun motiv! In cazul returnarii produsului, consumatorul isi poate primi suma de la comerciant in termen de 14 zile de la primirea produsului. Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Profesionistul ramburseaza sumele folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii”

Poate cel mai important este, potrivit comisarilor OPC, ca persoanele interesate sa cumpere on-line sa citeasca termenii si conditiile de functionare a magazinului on-line deoarece termenul de 14 zile in care pot opta pentru returnarea produsului se prelungeste cu inca 12 luni in cazul in care comerciantul nu a mentionat in format expres despre existenta dreptului de returnare a produselor!

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ