In timp ce sunt inchise pietele din care mici intreprinzatori romani își castiga existenta, supermarket-urile investitorilor straini sunt protejate.

Nu numai ca nu li se aplica aceleasi reguli ca in cazul pietelor, desi riscul de raspandire coronavirus in supermarket-uri este de zeci de ori mai ridicat, dar marile magazine ale multinationalelor, nu sunt nici macar controlate.

Oricine intra in Carrefour, in Kaufland, sau in orice alt supermarket, observa ca nimeni nu respecta traseele speciale, marcate cu sageti aplicate pe pardoseala si nu se respecta în niciun fel distantarea sociala. De asemeni, cei mai multi dintre clienti poarta masca dupa cum crede fiecare, mai putin asa cum trebuie, fara sa le atraga nimeni atentia. Se stie insa, pentru ca suntem bombardati zilnic cu comunicate, ca Politia ia cu asalt strazi intregi, mijloace de transport in comun, restaurante, baruri, magazine de cartier, unde aplica amenzi cu nemiluita (despre cum sunt presati politistii sa dea amenzi pentru masca, puteti citi AICI). Ei bine, la magazinele multinationalelor, nu calcă nimeni, niciun organ de control. Nici Politia, nici Jandarmeria, nici Politia Locala, nici DSP, nimeni. Pentru ca daca s-ar fi facut controale si s-ar fi aplicat sanctiuni, am fi vazut ca regulile s-ar fi respectat si aici. Sau am fi fost informati in comunicatele triumfaliste, ca supermarket-ul cutare a fost amendat.

Intrebat ieri intr-o conferinta de presa daca se dau amenzi si in supermaket-uri sau daca in locurile respective se fac niste controale macar asa de ochii lumii, prefectul Lazar a declarat ca nu are cunostinta despre asa ceva, pentru ca in rapoartele Politiei nu se mentioneaza locul exact in care s-a facut controlul: ”Ca sa fiu extrem de sincer, in fiecare zi cand avem raportarea, nu am cu nume si prenume: supermaketul X,Y, Z, sau terasa sau restaurantul sau hotelul X,Y sau Z, cu nume si prenume unde s-a aplicat o amenda. Nu am o situatie in acest sens”, a spus George Lazar.

Cu sau fara explicatiile prefectului, este limpede ca lumina zilei ca de cand a inceput aceasta criza, magazinele marilor companii sunt protejate, ba chiar sunt si avantajate financiar, dupa ce s-a decis inchiderea pietelor.

Ionut CORFU

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.