Ar trebui sa treaca strandul in administrarea Primariei Piatra Neamt?

Loading ... Loading ...

Consilierii locali PNL, Romel Bîrjoveanu si Valentin Ciobanu, au prezentat astazi intr-o conferinta de presa, motivele demiterii directorului Publiserv, Adrian Nita, neregulile gasite in companie, dar si un plan de masuri, pentru schimbarea strategiei de management a acesteia.

Printre motive, se regasesc chletuieli mari, inclusiv plati pentru unele ONG-uri, cel putin 5 la numar, dar si achizitionarea a doua autoutilitare uzate de la firma sotiei prefectului Vasile Panaite, la preturi surpaevaluate, aspect despre care puteti citi pe larg AICI.

SC PUBLISERV SA

  1. Motivele revocării directorului general:

– În urma studiului deciziilor CA însoţite de referatele întocmite şi avizate cu privire la acordarea premiilor anuale, s-a constatat lipsa abilitaţilor manageriale.

– Nelegalitatea prelungirii mandatului pentru o perioadă de 4 ani cu încălcarea prevederilor OUG nr. 109/2011 cu încălcarea obiectivelor şi transparenţei selecţiei managementului şi transparenţei faţă de public.

– Lipsa componentei manageriale ce a condus la imposibilitatea întocmirii planului de administrare care fac imposibilă evaluarea managementului.

  1. Nereguli constatate :

Analizând hotărârile AGA și CA, precum și deciziile directorului general de la începutul mandatului și până în prezent, s-au identificat următoarele nereguli:

  • În luna februarie 2017, AGA este înformată despre necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul SC Publiserv datorită fondurilor insuficiente, iar în luna martie 2017 întreg personalul intră în concediu fără plată pentru 5 zile, iar 9 muncitori sunt disponibilizați. Cu toate acestea, două luni mai târziu conducerea Publiserv își aprobă premii în valoare de aprox. 70.000 lei
  • În data de 12 decembrie 2016, este semnat un act adițional la contractul de mandat al directorului general prin care se precizează că are dreptul să primească, pentru îndeplinirea obiectivelor, până la 12 îndemnizații brute în valoare 7170 lei fiecare, însemnând 86.000 lei.
  • Deși există compartiment juridic în cadrul societății, s-a încheiat un contract de asistență juridică în valoare de 4000 lei pentru un conflict de muncă și altul de 13.000 lei cu o altă casă de avocatură.
  • Numeroase contracte de sponsorizare cu ONG-uri, care la o primă evaluare sunt de peste 10.000 lei, și care, la fel ca în cazul SC Locativserv, au ca principală activitate sesizarea ANI cu privire la anumiți consilieri locali din cadrul CL Piatra Neamț.
  • La capitoul cheltuieli neoportune încadrăm comandarea de agende, pixuri și calendare în valoare totală de 10.000 lei.
  • Numeroase contracte de externalizare ale serviciilor SC Publiserv către privați, deși societatea are capacitatea de a-și executa singură lucrările.
  • Achiziții de autovehicule , parte dintre ele nefuncționale
  • Nepunerea în aplicare a comenzilor date de Comisia rutieră, lucru care a dus la periclitarea siguranței în trafic
  • Management defectuos al lucrărilor de asfaltare și marcaj rutiere din Piatra Neamț.

III. Plan de măsuri:

În ceea ce privește Publiserv SA, ne dorim o altă abordare a managementului societății. În primul rând, concepția noastră este că societatea nu are rolul de a face cât mai mult profit, ci trebuie să realizeze servicii publice de calitate și la prețuri corecte. De aceea, în perioada imediat următoare, conducereaa Publiserv va trebui să aibă în vedere următoarele aspecte:

  1. pe partea economică
    • eliminarea premiilor anuale oferite conducerii
    • eliminarea tuturor fondurilor de protocol ale conducerii societății
    • eliminarea contractelor de sponsorizare
  2. pe partea tehnică
    • analiza parcului auto existent și luarea de măsuri pentru achiziționarea de utilaje mai performante care să permită societății Publiserv să-și onoreze singură comenzile venite de la primărie și să limiteze subcontractarea lucrărilor
    • urgentarea punerii în aplicare a comenzilor venite de la Comisia rutieră, pentru că aici discutăm de măsuri imediate în sprijinul siguranței și fluidizării circulației rutiere.
    • urgentarea finalizării marcajelor rutiere
    • creșterea calității lucrărilor de asfaltare
    • realizarea lucrărilor de asfaltare pe timp de noapte dar și în weekend
    • existența unor echipe care să se ocupe de aducerea la cota străzii a căminelor rețelelor de utilități
    • transmiterea către primărie, periodic, al unui raport privind stadiul de realizare a comenzilor primite
    • o mai bună organizare în ceea ce privește repararea locurilor de joacă și a mobilierului stradal
    • reparații capitale pentru:
      • zona Str. Fermelor, de la Socar până în sensul giratoriu de la supermarketul Lidl
      • B-dul Decebal, de la Muzeul de Istorie până la Casa de Cultură
      • B-dul 9 Mai, de la Brădet până la podul de la Piața Centrală

Ionut CORFU

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ