CIUBOTARU IULIAN-GHEORGHE, fostul primar al comunei Dochia, județul Neamț a fost declarat incompatibilde ANI (Agentia Nationala de Integritate) intr-o noua speta. El incasa venituri si de la o firma privata in timp ce era primar.

Pe 3 iulie 2017, ANI anunta ca fostul primar se afla in conflict de interese de natura penala dupa ce isi atribuise in mod ilegal, sporuri de radiatii. (Vezi stirea AICI!)

Comunicat ANI:

”A exercitat simultan funcția de primar și activități remunerate în cadrul S.C. Forever Living Products S.R.L., întrucât a încasat venituri de natură salarială de la Primăria comunei Dochia, județul Neamț și venituri din contracte/convenții civile de la S.C. Forever Living Products România S.A., încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k)  din Legea nr. 161/2003.

Persoana evaluata a fost informata despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistata sau reprezentata de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. CIUBOTARU IULIAN-GHEORGHE nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoana menționata a încălcat următoarele prevederi legale:

  • art. 87, alin. (1), lit. d), lit g) și lit. k) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcția de primar […] este incompatibilă cu: […] lit d) funcția de administrator, membru al consiliului de administrație ori cenzor sau orice funcție de conducere ori de execuție la societățile comerciale […] lit g) calitatea de comerciant persoană fizică […] lit k) orice alte funcţii publice sau activităţi remunerate, în ţară sau în străinătate, cu excepţia funcţiei de cadru didactic sau a funcţiilor în cadrul unor asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale”;
  • art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcția de consilier local […] este incompatibilă cu […] calitatea de […] angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv […]”;
  • art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie”; 
  • art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia constituie fals în declarații  declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unităţi în care aceasta îşi desfăşoară activitatea în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte la producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligațiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective […]”.

„Persoana […] față de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenția Națională de Integritate își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor legalității, confidențialității, imparțialității, independenței operaționale, celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la apărare.”

Ionut CORFU

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ