Un comunicat al DRDP Iasi care nu putea fi remis presei fara acceptul conducerii, arata ca seful celor care ar trebui sa faca drumuri, adica Ovidiu Laiu are halucinatii, nu stim din ce cauza, putem doar banui, dar un consult medical cu siguranta va stabili cauza exacta. DRDP Iasi (Directia Regionala de Drumuri si Poduri, stim, va vine sa radeti, dar exista asa ceva si chiar asa se numeste) este in subordinea CNAIR si are la randul ei in subordine, o Sectie de Drumuri Nationale Neamt. Baietii astia ar trebui sa construiasca, sa reabiliteze si sa administreze drumurile nationale din Neamt, pentru ca la ei ajung niste miliarde de euro incasate sub diverse forme, inclusiv roviniete, care se transforma in salarii, diurne, sedii, masini, soferi, combustibili, etc. Asta pe langa șpăgile din licitatii si din achizitii de materiale care nu ajung niciodata pe drumurile pentru care platim. Unul dintre drumurile aflate intr-o stare dezastruoasa este binecunoscutul DN15, Bicaz- Poiana Largului. Altul este intre Petru Voda si Pipirig. Ambele sunt la un pas de inchidere completa, pentru ca efectiv se surpă. Si mai sunt si altele lasate in paragina.

Ei bine, comunicatul celor de la DRDP Iasi, incepe cam asa: ”În perioada 2013-2018, drumurile naţionale de pe raza judeţului Neamţ au cunoscut o îmbunătăţire semnificativă”. Deci ori nu mai stim noi pe ce drumuri mergem, ori se confirma ca cineva de la DRDP Iasi are grave probleme de sanatate la cap, in urma consumului de substante cu puternic efect psihotrop. Ca sa nu mai spunem ca au asa o pofta de informare a cetatenilor, incat vorbesc despre articolele aparute pe tvmneamt, dar trimit comunicat la alte publicatii. La redactia tvmneamt nu a venit acest comunicat/drept la replica, noi l-am preluat din Monitorul de Neamt.

Loading...

Evident ca elucubratiile nu se opresc doar la prima fraza si se vorbeste si despre podul de la Preluca la care lucrarile au fost abandonate. Nu se spune insa nimic clar si nu se da niciun termen macar aproximativ de la care se va putea circula normal pe el.

Dar bomboana pe coliva vine la sfarsitul comunicatului, probabil cand halucinatiile au ajuns la apogeu si s-au tranformat in delir. Directorul Ovidiu Laiu, in cel mai pupincurist mod posibil, îi multumeste lui Ionel Arsene pentru implicare. In mod inconstient insa, vrand sa-i pupe inelul celui cu ajutorul caruia a ajuns mare șef, transfera din nou responsabilitatea starii de degradare avansate a drumurilor din judet, catre Arsene.

Inainte sa cititi comunicatul si sa va ganditi la un diagnostic, reamintim ca in ultimii doi ani, cei de la DRDP Iasi au facut pe drumurile din Neamt orice, numai drumuri n-au facut: au taiat arborii de pe zeci de kilmetri de drum, cosesc balariile intr-o veselie si cu un avant de nestavilit, vopsesc balustradele podurilor (video mai jos) care sunt in pragul colapsului, ori mai nou, vopsesc bornele kilometrice vechi de zeci de ani, aflate si ele in stare de descompunere. De altfel, in luna ianuarie 2018, balustrada unui pod din apropierea celui de la Preluca, s-a prabusit. S-a improvizat o alta balustrada, si atat. De atunci nu s-a mai facut nimic, desi au fost voci care spuneau ca structura de rezistenta a podului este praf (vezi video)

Mai jos, comunicatul/drept la replica al baietilor de la DRDP Iasi, care incearca sa ne ia de prosti pe banii nostri si care tot pe banii nostri, aduc ode baronilor PSD:

“Avînd în vedere articolele apărute în presa nemţeană în ultima perioadă, privind unele promisiuni neonorate de către drumarii DRDP Iaşi, ţinem să precizăm următoarele: În perioada 2013-2018, drumurile naţionale de pe raza judeţului Neamţ au cunoscut o îmbunătăţire semnificativă. Am intervenit cu lucrări de aşternere covoarelor asfaltice care asigură rugozitatea, planeitatea, siguranţa în trafic şi confortul participanţilor la trafic, lucrări care nu au mai fost executate în ultimii 40-50 de ani, pe următoarele sectoare: DN 15D, Piatra Neamţ – Roman – limită jud. Vaslui; DN 12C, Bicaz – limită jud. Harghita; DN 17B, Poiana Largului – Broşteni; DN 15B, zona Petru Vodă; DN 15B, Tg. Neamţ – Timişeşti (inclusiv oraşul Tg. Neamţ); DN 15C, Tg. Neamţ – Oglinzi. Din cauză că procedura de licitaţie pentru un Acord -cadru pe trei ani, ce prevede aşternerea a încă 200 km de covoare asfaltice, se află în faza contestaţiilor, nu am putut interveni pe DN 15, Bicaz – Piatra Neamţ – Buhuşi, urmând ca imediat ce vom putea să semnăm contractul să intervenim şi pe aceste tronsoane. Pe tronsonul DN 15, Poiana Largului – Bicaz, avem un număr de 18 puncte cu calamităţi, care au fost evaluate şi scoase la licitaţie, dar, deşi avem prevăzute resurse financiare, niciun constructor nu şi-a manifestat interesul pentru a contractarea lucrărilor. În continuare, facem eforturi pentru găsirea unui constructor li demararea lucrărilor. Menţionăm că întreg drumul DN 15, sectorul Poiana Largului – Piatra Neamţ , este un drum naţional cuprins în programul de modernizare al DRDP Iaşi. De asemenea, în anul 2015 am reuşit să modernizăm podul de la intrarea în oraşul Bicaz, printr-o soluţie unică în România. Concret, a fost folosită tehnologia consolidării structurii de rezistenţă cu materiale compozite pe bază de fibre de carbon. Referitor la podul de pe DN 15, km 302+570, peste pârâul Secu, în localitatea Vaduri (jud. Neamţ), lucrările au început pe 11 iunie 2018, după ce, în prealabil, am mai derulat trei proceduri de achiziţii, dar tot fără constructori înscrişi. În urma constatării unor puternice degradări la talpa inferioară a grinzii principale din amonte. Expertiza tehnică a indicat, printre altele, o distrugere în proporţie de 40% a armăturii de rezistenţă la grinda principală amonte, cauzată în principal de loviri repetate de către autocamioanele care circulă pe sub pod, pe un drum de serviciu aflat în administrarea autorităţilor locale. După începerea lucrărilor, în urma înlăturării straturilor de mixturi asfaltice de pe calea podului, Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) a solicitat încercări şi teste suplimentare ale materialelor. Ca urmare a verificărilor de laborator, s-a constatat că betonul din consola de trotuar, deşi are rezistenţa corespunzătoare normelor în vigoare la data construcţiei podului, nu mai poate fi menţinut în lucrare din cauza celorlalte caracteristici fizico-chimice (fisuri verticale şi orizontale) şi, în consecinţă, va fi demontată consola de trotuar pe toată lungimea podului. Din această cauză, ISC a solicitat modificarea soluţiei iniţiale ce a fost asumată de proiectant şi expert. Acest lucru conduce la modificarea proiectului şi la prelungirea duratei de execuţie. Documentaţia tehnică a fost deja revizuită, constructorul fiind înştiinţat că poate intra să continuie lucrările. La acest moment, circulaţia la obiectivul menţionat se desfăşoară conform legislaţiei şi normativelor aferente efectuării lucrărilor de reparaţii, cu restricţiile şi semnalizarea rutieră de rigoare. Vorbim despre o situaţie ce nu a putut fi prevăzută iniţial, dată fiind profunzimea degradărilor. Din acest motiv, solicităm înţelegere din partea tuturor participanţilor la trafic, asigurându-i că în cel mai scurt timp podul de la Vaduri va fi redeschis circulaţiei în condiţii de siguranţă. Deşi DRDP Iaşi nu face decât politica drumurilor, trebuie să mulţumim autorităţilor nemţene şi în mod special dlui preşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ Ionel Arsene, pentru sprijinul şi interesul deosebit arătate pe parcursul lucrărilor, sprijin pe care l-am considera necesar din partea tuturor politicienilor interesaţi de infrastructura rutieră a judeţului Neamţ”.

Ionut CORFU

Loading...
DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

  1. Ci frumos îi mortu…! Ăi văzut? L-o dat șî cu ruj.
    Săru-mâna, părinti, câ frumoasă înmormântari i-ați făcut!
    Și lu domnu dascâl sâ-i mulțămim, câ tari frumos o măi cântat la veșnica pominiri!

LĂSAȚI UN MESAJ