Pentru unii dintre consilierii pietreni se pare că ședința de Consiliu Local este doar motiv de întâlnire și de vorbit minute în șir pe lângă subiect, nicidecum de votat în cunoștință de cauză. Dovada o reprezintă întâlnirea din 9 septembrie, la care consilierii locali au fost convocați „de îndată“ pentru a vota caietul de sarcini necesar organizării licitației de desemnare a noului administrator al parcărilor publice cu plată din oraș.

Contractul cu firma Xdatasoft, care le-a administrat în ultimii 10 ani, expiră pe 13 octombrie, iar consilieri nu au aprobat în ședința de Consiliu Local din luna iulie continuarea colaborării. Astfel, municipalitatea trebuie să organizeze o licitație până în luna octombrie pentru a găsi un nou administrator al parcărilor cu plată. Primul pas în organizarea licitației îl reprezintă aprobarea caietului de sarcini, prin votul consilierilor locali.

Loading...

Aurelia Simionică, un consilier care a studiat caietul de sarcini înainte de a vota

Proiectul a fost respins pe 27 august în ședința de Consiliu Local, când fostul viceprimar Aurelia Simionică, care a citit cu atenție caietul de sarcini supus la vot, a adus un amendament – majorarea redevenței pe care societatea care urmează să administreze parcările ar trebui s-o dea municipalității. „Avem un amendament la punctul 18 din caietul de sarcini. Solicităm ca nivelul redevenței să nu fie mai mic de 40% din valoarea tichetelor fără TVA și de 35% din valoarea tarifelor de blocare fără TVA“, a spus Aurelia Simionică în cadrul ședinței de Consiliu Local din luna august.

În caietul de sarcini, redevența prevăzută de inițiatorul proiectului de hotărâre este de 30% din valoarea fără TVA a tichetelor și de 25% din valoarea fără TVA a tarifelor de blocare. Amendamentul adus de Simionică nu a primit votul consilierilor pe 27 august.

La ședința din 9 septembrie, Aurelia Simionică a revenit cu același amendament privind punctul 18 din caietul de sarcini, dar a fost respins și de această dată de consilierii locali.

Ana Ioniță a vorbit minute-n șir, fără să cunoască hotărârile mai vechi

Consilierul local Ana Ioniță a monopolizat discuțiile de miercuri, atrăgând atenția asupra pericolelor legale care-i vizează în mod direct pe consilierii locali: „Deci eu, întâmplător, studiez mai mult ca dumneavoastră pentru că am fost și avocat și judecător și privesc în jurul meu. Noi suntem expuși la a răspunde penal și material“.

Consiliera a făcut referire la un dosar aflat pe rol la Tribunalul Neamț care are ca parte implicată societatea ce administrează în prezent parcările cu plată din oraș, motiv pentru care secretarul primăriei, Florin Fecic, a vrut s-o liniștească, explicându-i că proiectul supus la vot nu are legătură cu nici o societate, ci cu un caiet de sarcini pe care va trebui să și-l asume societatea care va câștiga licitația pentru desemnarea noului administrator al parcărilor cu plată.

Preferințe fățișe pentru Parching

În ședința de miercuri, Ana Ioniță a pledat confuză minute în șir și pentru încredințarea parcărilor publice cu plată când către societatea Parking, care administrează și parcările de reședință, când către o altă firmă, pe care ar trebui să o înființeze de nouă Primăria, omițând faptul că încredințarea directă ar încălca legea. „Proiectele inițiate nu pot fi împotriva societăților care au ca acționar Primăria. În speță, dacă eu aș vota proiectul de azi, și nu spun asta cu răutate, ci cu motivare juridică, ar însemna că în loc de 2 lei, cât trebuie să facă Parking, să facă un leu. Da de ce să facă un leu, când eu vreau să iau din obiectul de activitate al acestei firme și să-i dau altei firme private? De ce să-i dau altei firme private, când eu sunt plin de datorii în Primărie?“, i-a întrebat în ședința de miercuri Ana Ioniță pe colegii din Consiliul Local.

Planul nobil al doamnei consilier, de a promova societatea primăriei, a fost anulat însă tot de secretarul Municipiului Piatra Neamț, Florin Fecic. „În 2005, prin Hotărâre de Consiliu Local, s-a decis delegarea administrării parcărilor publice cu plată. Pentru a încredința direct către Parking, dumneavoastră ar trebui să propuneți o hotărâre care s-o anuleze pe cea din 2005, dar vă rog să luați în calcul faptul că ar trebui înființat un compartiment special în Primărie pentru așa ceva și că vor apărea alte probleme, fondul de salarii aprobat de Minister nu permite noi angajări. Din punct de vedere juridic, ați formulat o ipoteză falsă“, a precizat Florin Fecic în cadrul ședinței de miercuri.

Dumitreasa nu cunoaște caietul de sarcini supus la vot

Dacă doamna Ioniță a omis Hotărârea de Consiliu Local din 2005, care prevede darea în gestiune a parcărilor cu plată și nu administrarea directă de către Primăria Piatra Neamț, profesorul Gheorghe Dumitreasa pare să nu fi citit cu atenție nici măcar caietul de sarcini supus la vot nu o dată, ci de două ori. Astfel, în cadrul ședinței din 9 septembrie, acesta avea o nelămurire legată de modul în care se vor putea plăti parcările după luna octombrie: „Spuneți-mi dacă undeva, în caietul de sarcini, ați prevăzut ca aceste automate să meargă și cu bancnote, nu numai cu fise?“.

Dacă ar fi citit cu atenție, domnul consilier ar fi aflat că noul administrator, care va fi desemnat prin licitație publică, va trebui să aleagă trei din cele cinci metode de plată prevăzute în caietul de sarcini: monede, bancnote, card, SMS sau abonament. Noroc de Secretarul Municipiului, care a lămurit și acest aspect.

Votarea proiectului, amânată din nou

Deși au discutat minute bune, consilierii locali nu au votat nici de această dată proiectul de aprobare a caietului de sarcini pentru administrarea parcărilor publice cu plată din Piatra Neamț. Dacă nu se aprobă caietul, nu se organizează licitația. Dacă nu se organizează licitația, nu poate fi desemnat un administrator nou. Așa că singura variantă ar rămâne prelungirea cu alte trei luni a contractului cu Xdatasoft, timp în care consilierii să se decidă asupra administratorului parcărilor cu plată.

Andreea AMARIEI

Loading...
DISTRIBUIȚI