Asa cum am promis, urmarim firul anchetei in cazul accidentului de la inceputul lunii august, de la iesirea din Piatra- Neamt spre Turturesti, accident in urma caruia, un sofer de camion, singura victima, a murit. Stirea poate fi vazuta aici:VIDEO- ACCIDENT GRAV. UN SOFER DE CAMION A MURIT IN ACEASTA NOAPTE LA TURTURESTI.

Desi neregulile din domeniul transporturilor de marfuri din Romania sunt la ordinea zilei si ele sunt arhicunoscute de autoritati, anchetele in astfel de cazuri, se misca extrem de incet, chiar daca nerespectarea normelor, duce la pierderi de vieti omenesti.

Loading...

Asadar, zilele trecute, am fost informati de catre ITM, prin purtatorul de cuvant Nicolae Harlea, ca firma din ILFOV, la care era angajat soferul decedat, a fost amendata cu 4.000 de lei, pentru atentie!… salariatilor care sunt angajati ca soferi, nu le-au fost prelucrate prevederile legislative, privind circulatia pe drumurile publice.”Noi am stabilit ca este un accident de munca, IPJ a deschis un dosar penal, pentru ca este accident de circulatie, iar ITM, cu ocazia altor verificari privind respectarea dispozitiilor legii 319/2006, a constat faptul, ca salariatilor care  efectueaza activitatea de conducator auto, nu le-au fost prelucrate prevederile legislative, privind circulatia pe drumurile pubice, angajatorul fiind amendat cu 4000 de lei”, adeclarat Nicolae Harlea, purtator de cuvant ITM- Neamt. Si cu asta, ITM  si-a facut treaba, a incheiat ancheta si a rezolvat cazul.

Deci… dupa doua luni de ancheta, singura problema gasita la firma respectiva, a fost faptul ca soferii nu semnasera o hartie, chiar daca mai multe voci semnalau ca la angajatorul respectiv, ca la cei mai multi transportatori de altfel, problemele in ceea ce priveste legislatia muncii sunt mult mai mari si mai grave.

Insa, bomboana de pe coliva abia acum vine. Surse din una dintre institutiile care au fost implicate in cercetarea evenimentului, dau ca sigur faptul, ca la dosarul penal deschis de IPJ Neamt, exista depus un raport al ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier), in care este scris negru pe alb, ca asupra TAHOGRAFULUI (instrumentul de la bordul camionului, care inregistreaza activitatea zilnica) se intervenise mecanic. Cu alte cuvinte, tahograful a fost oprit de catre sofer. Raportul respectiv, a fost intocmit de care agentii ISCTR, care au fost la locul tragediei.

Niciun sofer din lumea asta, nu opreste tahograful cu de la sine putere, asta insemnand sa-si faca rau singur, pentru ca daca este descoperit, firma primeste o amenda foarte mare, deci ar insemna sa-si piarda chiar locul de munca, iar in afara de asta, sa mearga cu tahograful oprit, ar insemna sa nu se odihneasca, decat cand simte ca-l lasa puterile. Prin urmare, asa cum spuneam si in acest articol, imediat dupa producerea accidentului,(Tragedia de la Turturesti, sau cum este tolerata moartea pe soselele din Romania., este foarte probabil ca angajatorul sa fi obligat soferul, sau sa-l fi stimulat cu promisiunea unor castiguri mai mari, sa circule cu tahograful oprit, pentru a putea face mai multe curse, implicit, venituri mai mari pentru firma.

O alta „parte frumoasa” a anchetei noastre, este aceea, ca desi am cerut de aproape doua luni prin adresa oficiala direct catre conducerea ISCTR sa ne puna la dispozitie o copie dupa raportul agentilor din Neamt, sau macar sa ne comunice ce s-a constatat de catre ISCTR, n-am primit niciun fel de raspuns, nici la ora asta. Chiar si numele firmei care detine peste 20 de camioane este tinut la secret. Probabil este prea „importanta”.

In schimb, cei de la ISCTR, sunt primii la comunicate oficiale, despre actiunile lor, in care ni se arata cum opresc ei camioane in trafic si cum dau patru amenzi pe zi pentru diferite nereguli.

Faptul ca autoritatile nu se implica, sau incearca sa musamalizeze astfel de cazuri, trecandu-le la capitolul „mortul e de vina”, reprezinta un grav atentat la siguranta fiecaruia dintre noi, cei care ne putem afla oricand fata in fata cu un camion scapat de sub control de soferul pe care patronul l-a pus sa conduca zi lumina. La ora asta, peste 20 de camioane ale unei firme, unde se petrec grave ilegalitati, circula pe sosele, sansele ca o nenorocire de genul celei de la Turturesti sa se repete, fiind destul de mari, atat timp, cat nu se iau masuri si firma este in continuare protejata.

Iar daca tot fac cei de la ISCTR schimburi de experienta cu colegii lor din vest, poate au fost informati ca in astfel de cazuri, daca o singura masina a unei firme de transport este implicata intr-un incident grav, toate celelalte sunt urmarite in trafic, firma controlata la sange, si pusa sub observare chiar si timp de un an. Dar, din vest si pana-n…. ILFOV

Ionut Corfu

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ