Șoferii care circulă fără rovinietă riscă amenzi mai mari incepand de maine, sambata, 20 august.

Rovinieta este taxa de drum pe care detinatorii de autovehicule sunt obligati sa o plateasca anual. Banii (miliarde de euro) care ajung in conturile CNAIR, ar trebui sa se regaseasca in măsuri pentru siguranta traficului rutier, intretinerea drumurilor si podurilor existente si in contruirea altor noi drumuri, poduri si autostrazi.

In judetul Neamt, infrastructura rutiera, cu precadere podurile (foto jos- podul de la Girov), este sub orice critica, iar de siguranta traficului rutier, nici nu poate fi vorba, in schimb, banii platiti pentru fiecare autovehicul, ajung in salariile directorilor de la Drumuri, sau in salariile miilor de angajati căpușă din CNAIR, DRDP-uri sau Secții judetene. Taxa de drum insa, este obligatorie, iar soferii care nu o platesc, vor fi sanctionati de pe 20 august, cu amenzi mai mari, care in cazul camioanelor pot ajunge chiar si la 2.500 de euro.

Banii din rovinieta ajung si in afaceri foarte profitabile, cum ar fi vopsirea podurilor care se prabușesc (detalii, la sfarsitul articolului).

În cazul autoturismelor, valoarea minimă a amenzilor contravenționale crește de la 250 de lei la 275 de lei, iar cea maximă se majorează de la 500 de lei la 550 de lei.

Cele mai drastice amenzi sunt prevăzute pentru șoferii de camion care sunt prinși circulând fără rovinietă. Astfel, în cazul vehiculelor de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 tone, cu minimum 4 axe, amenda maximă va fi de 11.900 de lei (față de 4.500 de lei cât este în prezent).

Conform unor date făcute publice de Ministerul Transporturilor, anul trecut aproximativ 740.000 de şoferi nu au achitat rovinietele.

Legea 241/2022 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 763 din 21 iulie 2022.

Aceasta va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în M.O., respectiv la data de 20 august.

Amenzile pentru lipsa rovinietei se vor majora începând din 20 august, după cum urmează:

Tipul vehiculului – cuantumul amenzii – minim / maxim (cuantumul amenzii aplicate în prezent – minim / maxim)

– Autoturisme – minim 275 lei / maxim 550 lei (în prezent – minim 250 lei / maxim 500 lei)

– Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone – minim 950 lei / maxim 1.900 lei (în prezent – minim 750 lei / maxim 1.250 lei)

– Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone – minim 1.550 lei / maxim 3.100 lei (în prezent – minim 1.250 lei / maxim 1.750 lei)

– Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone – minim 2.750 lei / maxim 5.500 lei (în prezent – minim 1.750 lei / maxim 2.250 lei)

– Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv) – minim 3.550 lei / maxim 7.100 lei (în prezent – minim 2.750 lei / maxim 3.000 lei)

– Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv) – minim 5.950 lei / maxim 11.900 lei (în prezent – minim 3.000 lei / maxim 4.500 lei)

– Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) – minim 1.550 lei / maxim 3.100 lei (în prezent – minim 1.250 lei / maxim 1.750 lei)

– Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) – minim 2.750 lei / maxim 5.500 lei (în prezent – minim 1.750 lei / maxim 2.250 lei)

Din anul 2010 și până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la același nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%. Astfel, valoarea amenzilor contravenționale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda minimă și de patru ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda maximă”, au explicat inițiatorii proiectului, în nota de fundamentare.

Vezi si

Video- Drumuri din Neamț (1). Pod pe DN15 C între Dobreni și Almaș

Ionut CORFU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.