După condamnarea la 8,4 ani de închisoare și după ce s-a prăbușit podul de la Luțca, imaginea și credibilitatea lui Arsene, au coborât sub nivelul mării. In ultimele luni, acesta a stat ascuns de ochii lumii (oricum este plecat mai tot timpul la Bucuresti), evitând să aibă ieșiri, pozitii, declaratii sau opinii publice. Mizand probabil pe faptul că memoria colectivă este de multe ori cam scurtă,  în ultima vreme, Arsene a început să scoată din nou capul, în scopul recuperării handicapului major la capitolul perceptie publică. Sfătuit sau nu, încearcă să se cațere pe divese subiecte, însă din câte se vede, o face extrem de prost, efectul obținut fiind cu totul altul (adică din rău în mai rău) față de cel propus.

In acest context, ieri, Ionel Arsene a anuntat pe facebook, că a reușit să îl determine pe Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (fost prim ministru, debarcat de proprii lui colegi de partid) să schimbe mersul trenurilor, adică să facă statie pentru Intercity-ul Bucuresti- Suceava, și la Roman. Numai că afirmațiile lui Arsene sunt niște minciuni sfruntate, gogoși marca PSD atât de umflate, încât au pocnit mai repede decât se așteptau chiar și sfetnicii lui și vom demonstra asta mai jos.

Arsene spune că “începând de astăzi,15 decembrie”, trenul Intercity Bucuresti- Suceava va opri și în gara din Roman. Desigur, precizează că a ținut cont de solicitările romașcanilor. Când, cum și unde a primit aceste solicitări, nu spune, dar e greu de crezut că de când este președinte de CJ a fost vreodată în Gara de Nord sau în gara Roman, pentru că deocamdată, BMW nu produce și material rulant.

Mai mult, Arsene arată și un document cu antetul CJ, care se vrea a fi o dovadă a implicării acestuia în rezolvarea problemei, prin care i se cere lui Grindeanu și directorului CFR, să facă stație pentru trenul respectiv la Roman. Aici apare prima dovadă a minciunii. Documentul este datat 14 decembrie, aceasta fiind data la care a fost înregistrat la CJ Neamt. Asta inseamnă că imediat, a doua zi, pe 15 decembrie dimineata, trenul oprea deja în gara din Roman, ceea ce este imposibil. Nu trebuie să fie nimeni inginer CFR, să-și dea seama că mersul trenurilor nu se poate modifica de pe o zi pe alta. Nici la Troleibuzul nu se poate modifica traseul în câteva ore, cu atât mai puțin la CFR, unde o astfel de măsură implică modificări în toată rețeaua feroviară, iar regulile de siguranță sunt drastice.

 

În realitate lucrurile stau cu totul altfel, iar Arsene nu a avut nici în clin nici în mânecă (nici nu are cum, de la București este greu spre imposibil să te conectezi la problemele din judetul Neamt) cu modificarea de pe traseul Intercity-ului Bucuresti- Suceava. De fapt, trenul oprește in statia din Roman începând cu data de 11 decembrie, nicidecum de pe 15 decembrie, așa cum susține în mod cu totul neadevărat, Arsene. Informatia a fost confirmată și poate fi verificată oricând la numărul de telefon de la Informații CFR Suceava- 0230 517 117. De aici ni s-a spus in aceasta dimineata, că Intercity-ul Bucuresti- Suceava oprește la Roman începând cu dimineata zilei de 11 decembrie. Ieri, pe 15 decembrie, avea deja 4 zile de când oprea la Roman.

Iar demersurile pentru acestă modificare, nu au fost făcute în niciun caz de Ionel Arsene, ci de deputatul PNL de Neamt, Laurentiu Leoreanu. Acesta a explicat că în urma discutiilor avute la Ministerul Transporturilor în urmă cu aproximativ o lună de zile, CFR a inclus ca statie de oprire pe traseul trenului respectiv, și orașul Roman.

Leoreanu a mai spus că mersul trenurilor (program, stații, etc.) se poate modifica o dată pe an, pe data de 10 decembrie. Prin urmare, Arsene nu avea nicio șansă să trimită o cerere pe 14 decembrie și pe 15 decembrie să fie făcută vreo modificare, respectiv stație la Roman pentru Intercity-ul Bucuresti- Suceava. Dacă s-ar fi făcut cerere în acest sens pe 14 decembrie 2022, modificarea nu se putea face mai devreme de 11 decembrie 2023. ”Merg și eu cu trenul la București și m-au rugat oamenii de mai multe ori când eram în gară, să fac ceva pentru ca trenul să oprească și la Roman. Mai demult, când trenul era Interregio, oprea și la Roman, însă după ce l-au încadrat la Intercity, nu mai oprea în Roman. De fapt nu oprea nicăieri în judetul Neamt. Am mers așadar la Ministerul Transporturilor, unde am discutat cu domnul secretar de stat Irinel Scrioșteanu, căruia i-am explicat că această modificare ar ajuta foarte multi oameni din zona Roman. M-a ascultat, a înțeles și de pe 11 decembrie, Intercity-ul oprește și la Roman. Modificările în mersul trenurilor se fac o dată pe an, pe data de 10 decembrie. Pană la această dată se strâng solicitările de pe parcursul anului, iar cele care sunt acceptate, se pun în aplicare pe data de 10 decembrie a fiecărui an. Dacă este nevoie de modificări după această dată, acestea se fac anul următor, pe 10 decembrie”, a declarat Laurentiu Leoreanu.

Cum era de așteptat, gogoașa PSD a fost data spre multiplicare activului de partid, pentru a arăta cât de implicat este Arsene în viața nemțenilor (”Am ținut cont de multele solicitări ale romașcanilor”- sic!). Practic, postacii de partid nu au făcut decât să împrăștie niște minciuni, dezinformând publicul, de dragul reclădirii imaginii șefului. Dar dacă partidul o cere, ce mai contează niște baliverne în plus. Așa au apărut seara trecută pe rețelele de socializare, postări cum este și cea de mai jos, plus un articol odă (știre falsă) în site-ul de propagandă PSD. Culmea, unul dintre cei care-i transmite ”Felicitări!” lui Arsene este CFR-istul PSD-ist consilier local, Cristian Mihalcea, deși el ar fi trebuit să fie primul care să sesizeze că ceva nu se leagă în toată povestea.

Ionut CORFU

1 COMENTARIU

  1. Domnul Arsene ar trebui sa explice mai bine oamenilor din judet cum a reusit sa aduca la faliment compania de apa si canalizare a judetului .
    Sa lase mersul trenurilor celor care stiu sa le gestioneze.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.