Comunicat de presa, Teatrul Tineretului din Piatra- Neamt:

Teatrul Tineretului are bucuria de a anunţa avanpremiera FEMININ de Elise Wilk, regia Eugen Jebeleanu. Avanpremiera va avea loc sâmbătă, 30 iunie 2018, ora 19.00, la Sala Mare.

Loading...

La final, publicul va fi invitat să intre în dialog cu întreaga echipă artistică a spectacolului: regizor, dramaturg, scenograf, creator muzică, cele 12 actriţe din distribuţie.

FEMININ

de Elise Wilk

Cu: Aida Avieriţei, Cătălina Bălălău, Sabina Brânduşe, Corina Grigoraș, Loredana Grigoriu, Gina Gulai, Ecaterina Hâțu, Maria Hibovski, Cătălina Ieșanu, Lucreția Mandric, Cristina Mihăilescu, Adina Suciu

Regia: Eugen Jebeleanu

Scenografia: Velica Panduru

Muzica: Claudiu Urse

DESPRE SPECTACOL

„În ianuarie, am primit de la Gianina Cărbunariu una dintre cele mai interesante propuneri de până acum ca dramaturg: să scriu un text special pentru 12 dintre actrițele Teatrului Tineretului din Piatra Neamț. Am avut libertatea totală în alegerea temei și până la urmă m-am oprit la povestea din Feminin. Nu e ușor să scrii un text exclusiv cu personaje feminine, mai ales dacă sunt atât de multe. Am ales să spun această poveste pentru că nu se vorbește destul despre bullying și despre presiunile la care se expun tinerii în era tehnologiei. Și pentru că nu se vorbește destul despre cum e să fii femeie în ziua de azi. De fapt, nu e o singură poveste, sunt 12 povești care vorbesc, printre altele, despre dragoste, abuz, relația dintre părinți și copii, presiunea societății și frica de bătrânețe. Cred că multe dintre spectatoare se vor regăsi în poveștile pe care eu și regizorul Eugen Jebeleanu am ales să le arătăm și sper ca spectacolul nostru să constituie un prilej pentru dialog.“ (ELISE WILK)

„Feminin este un manifest despre violență și intimitate, o mărturie despre iubire, responsabilități și asumare. Firul roșu aduce în dezbatere fenomenul «revenge porn» din instituțiile de învățământ (n.n. Revenge porn-ul este un hibrid de practici ale violenței la adresa femeilor care, prin instrumentul digital al anonimității, are intenția de a controla și pedepsi comportamentul social sau sexual al femeilor. Pentru că un act de revenge porn poate cuprinde de toate: de la obiectualizare sexuală la body-shaming; de la hate speech la viol digital, efectele sunt imprevizibile pentru legislația care încă nu știe pe cine să protejeze pe internet și de ce ). Inspirat dintr-un fapt real de agresiune sexuală din mediul online, textul lui Elise Wilk se focusează pe cazul unei fete care este subiectul bullyingului în școală după ce niște fotografii cu ea goală au circulat în rândul elevilor. Spectacolul urmărește parcursul acestui eveniment și se dezvoltă ca o anchetă sensibilă asupra cazului, văzut din perspective diferite și ridică întrebări despre mediul educațional și familial. Care sunt raporturile de forţe dintre oameni? Cât din intimitatea noastră ne (mai) aparține și o putem proteja și cât de stăpâni suntem pe identitatea noastră virtuală? (EUGEN JEBELEANU)

ELISE WILK

S-a născut la Brașov pe 29 iulie 1981. În 2008 s-a numărat printre câştigătorii concursului dramAcum5 cu  primul ei text de teatru, „S-a întâmplat într-o joi”. De atunci, textele ei au fost montate și prezentate în spectacole lectură în teatre din România, Italia, Elveția, Germania, Grecia, Franța, Austria, Norvegia, Rusia și SUA și traduse până acum în 10 limbi. A participat în programe internaționale ca Forumul tinerilor autori dramatici de la Bienala de teatru din Wiesbaden, Hot Ink la Teatrul Lark din New York sau Fabulamundi. Playwriting Europe. O importantă parte din dramaturgia sa are ca temă universul adolescenților (Pisica verde, Avioane de hârtie, Exploziv, Crocodil, iHamlet).

EUGEN JEBELEANU

Este regizor şi dramaturg, lucrează în România, Franţa şi Germania. In 2010 înfiinţează cu dramaturgul francez Yann Verburgh, Compania 28. Între 2010 si 2015 creează în calitate de regizor si dramaturg mai multe spectacole, printre care: dontcrybaby, RETOX – Romania este ţara occidental xeroxată, Ea e băiat bun. In 2015, este invitat de Teatrul Gong din Sibiu ca să regizeze spectacolul Alice, pe un text de Yann Verburgh. Din 2016 colaborează cu Teatrul Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu unde a regizat trei spectacole: 20 Noiembrie de Lars Noren, Familii pe un text propriu şi Vedere de pe pod de Arthur Miller. In 2017, regizează în Germania Ţapul de R.W. Fassbinder la Teatrul Naţional din Stuttgart şi în Franţa Capcauni de Y. Verburgh, cu care fondează Cie des Ogres, în acelaşi an. In 2018, în Franţa, la invitaţia Centrului Naţional Dramatic din Valence, pune în scenă Digital Natives de Y. Verburgh şi în Germania, la Wilhelma Theater din Stuttgart, regizează Piata Roosevelt de Dea Loher. Pregăteşte un proiect de operă contemporană pe textul Căpcăuni la Opera din Avignon, Itinerarii, un proiect de teatru european, coproducţie Franţa – România – Germania şi primul său lungmetraj în calitate de regizor.

VELICA PANDURU

A creat decoruri și costume pentru peste 70 de spectacole de teatru și a colaborat cu regizori importanți atât în România cât și în străinătate.

În România, Velica Panduru a semnat scenografii  pentru spectacole montate pe scenele mai multor teatre: Teatrul „Bulandra“, Teatrul Odeon, Teatrul Mic, Teatrul de Comedie, Teatrul Național Timișoara, Teatrul German de Stat Timișora, Teatrul Maghiar ,,Csiky Gergely” Timișoara, Teatrul ,,Radu Stanca”  Sibiu, Teatrul ,,Gong” Sibiu, Teatrul Național Târgu Mureș, Teatrul ,,Toma Caragiu” Ploiești, Teatrul Clasic ,,Ioan Slavici”. A lucrat cu regizori precum:  Cătălina Buzoianu, Theodor Cristian Popescu, Radu Afrim, Radu Nica, Alexandra Badea, Eugen Jebeleanu, Bobi Pricop, Vlad Massaci, Rahim Burhan etc.

În cariera internațională a scenografei Velica Panduru punctăm participarea la Festivalul de la Avignon, a 67-a ediție, cu spectacolele: Sheda (costume) în regia lui Dieudonne Niangouna, artist asociat al Festivalului de la Avignon și cu spectacolul Corps (decor și costume), în regia lui Frederic Fisbach. La cea de-a 65-a ediție a Festivalului de la Avignon  a colaborat cu dramaturgul  și regizorul Guy Regis Jr,  în cadrul programului ,,Sujets à Vifs”.

A mai colaborat cu teatre din străinătate precum: Piccolo Teatro Milano, Teatrul Thalia și Teatrul Barka Budapesta, Teatrul Lliure Barcelona, Teatrul Național Conakry Congo, la un proiect pentru festivalul francofoniei de la Limoges, Franța. În 2017 a creat scenografia pentru Ogres de Yann Verburgh, Compagnie des Ogres (Franța), pentru Katzelmacher de Fassbinder – Schauspiel Stuttgart, ambele în regia lui Eugen Jebeleanu și pentru Nkenguegi de Dieudonne Niangouna – Cie les Bruits de la Rue & Theatre de Vidy Lausanne & Festival d’ Automne Paris.

Velica Panduru a obținut două premii UNITER: pentru debut, în anul 2007 și în 2009 pentru scenografia spectacolului Boala familiei M de Fausto Paravidino, regia Radu Afrim. (Serviciul literar şi artistic al Teatrului Tineretului)

Ionut CORFU

 

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ