Local
Citit de: 374 ori

Brantner reclamă nereguli grave la atribuirea contractului de salubrizare pentru Zona 1. A fost încălcată legea, se lasă cu plângeri penale

Când va curge din nou apa la robinete. Explicațiile Apaserv după avaria produsă în Piatra- Neamț
Piatra Fest 2025 – Zilele Municipiului Piatra-Neamț

Brantner Servicii Ecologice SRL reclamă neregului grave în ceea ce privește atribuirea contractului de salubrizare pentru Zona 1 (Piatra Neamț, Roznov și 25 de comune). Contractul ar fi fost atribuit de  ADI EcoNeamț (director- Laurențiu Dulamă) către o asociere de firme, printre care se află și o firmă din Târgu Neamț. Asocierea a fost singura care a participat la licitație, după ce Brantner și un alt mare operator și-au retras ofertele, din cauza caietului de sarcini făcut cu dedicație, conținând condiții imposibil de respectat, cum ar fi tarife extrem de mici, cea ce ar fi dus la faliment.

Despre acest subiect cu puternic iz de corupție, tvmneamt a scris încă din luna martie, când oferta asocierii de firme era în faza de evaluare și când mai era timp destul ca toți cei implicați în afacere, să renunțe la combinația urât mirositoare. Articolul AICI- Dor de DNA la ADI EcoNeamț. O nouă licitație cu dedicație?

Din câte se vede însă, cineva a preferat să sfideze un județ întreg și să atribuie contractul într-un mod ce ridică mari semne de întrebare, existând chiar riscul ca întreaga Zonă 1 să rămână îngropată sub gunoaie.

Din informațiile tvmneamt, rezultă că există dovezi irefutabile privind atribuirea contractului cu încălcarea legii, acestea urmând să fie atașate unor plângeri penale, dacă între timp, nu se autosesizează vreo instituție care se ocupă cu astfel de fapte.

Mai jos, lista cu neregulile (sau cel puțin o parte dintre ele) reclamate de Brantner:

  1. Încălcarea termenului legal privind răspunsurile la clarificări – motiv de respingere a ofertei

Potrivit dispozițiilor Legii nr. 98/2016 și Legii nr. 100/2016, termenul maxim admis pentru transmiterea răspunsului la solicitările de clarificări este de 15 zile lucrătoare, inclusiv cu eventuale prelungiri justificate. Cu toate acestea:

  • Răspunsul la solicitarea de clarificări nr. 389/09.04.2025 a fost transmis în data de 08.05.2025, cu depășirea evidentă a termenului legal, conform celor consemnate în Raportul de evaluare tehnică versiunea 02.06.2025, întocmit de expertul cooptat Oana Mușuroaia.
  • Autoritatea contractantă a acordat în mod discreționar un termen excesiv, în contradicție cu prevederile legale, ceea ce afectează grav legalitatea procedurii.

 

  1. Propunerea tehnică este incompletă și neconformă – motiv de respingere obligatorie
  • Din raportul de evaluare tehnică reiese că au fost depuse documente esențiale ale ofertei tehnice ulterior termenului-limită pentru depunerea ofertelor, inclusiv autorizația de mediu, fișe tehnice, planuri, grafice și documente de management integrat (peste 500 de pagini în total).
  • Mai mult, chiar și în clarificarea ulterioară (nr. 524/23.05.2025), operatorul a transmis documente suplimentare lipsă, semn că oferta nu era completă nici la acel moment. Acestea sunt inadmisibile din punct de vedere legal, întrucât clarificările nu pot completa sau modifica substanțial oferta inițială.

 

  1. Propunerea financiară este, de asemenea, incompletă și neconformă – motiv de respingere evidentă
  • Conform rapoartelor de evaluare financiară din 26.05.2025 și 02.06.2025, întocmite de expertul Alina Armașu, toate fișele de fundamentare și memoriile tehnico-economice conțin erori, omisiuni, incoerențe sau lipsuri de natură gravă: absența investițiilor, nerespectarea frecvențelor de colectare, lipsa resurselor, nerespectarea colectării pe fracții, etc.
  • În lipsa unor fundamente tehnico-financiare clare și conforme cu cerințele documentației, o asemenea propunere nu poate fi acceptată legal.

În lumina celor de mai sus, consider că această procedură de atribuire este afectată de vicii de legalitate și de abateri grave de la principiile transparenței, concurenței loiale și tratamentului egal prevăzute de legislația națională și europeană în materia achizițiilor publice.

Considerăm ca se impune a fi facut de organisme abilitate ale statului:

  1. Verificarea și analizarea de urgență a legalității procedurii de atribuire menționate;
  2. Demararea, după caz, a procedurilor de anulare, revizuire sau sesizare a altor instituții competente (Curtea de Conturi, Consiliul Concurenței, Parchet, etc.);
  3. Transmiterea unui punct de vedere oficial privind sesizarea care va fi facuta.

 Extras din Raportul de verificare a propunerii tehnice:

I.C.

 

 

 

 

 

 

 

Distribuie știrea:

Etichete: Brantner reclamă nereguli grave la atribuirea contractului de salubrizare pentru Zona 1. A fost încălcată legea, se lasă cu plângeri penale
Articolul anterior
Când va curge din nou apa la robinete. Explicațiile Apaserv după avaria produsă în Piatra- Neamț
Articolul următor
Piatra Fest 2025 – Zilele Municipiului Piatra-Neamț

Ești de acord? Sau ai altă părere?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed