In sfarsit, primarul Andrei Carabelea recunoaste ca proiectele cu care se lauda in aceste zile in fata pietrenilor, sunt facute de administratia Chitic, cele mai multe dintre ele, fiind finalizate sau foarte aproape de finalizare. Carabelea chiar îi multumeste fostului primar, pentru zecile de proiecte implementate in Piatra Neamt. ”Ceea ce vă prezint astăzi sunt într-adevăr proiecte preluate. Și mulțumesc sincer fostului primar Dragos Chitic pentru depunerea și semnarea contractelor de finanțare. E un pas esențial fără de care nu am putea vorbi azi de proiecte de mobilitate modernă aflate în curs de derulare la Piatra Neamț”, spune actualul primar pe facebook.
De cateva zile, sub pretextul împlinirii unui an de cand a fost învestit in functie, Carabelea a inceput o campanie pe facebook, unde zilnic prezinta in episoade, proiectele fostului primar, incercand sa sugereze ca acestea apartin actualei administratii. Dupa ce i s-a atras atentia de catre internauti ca realizarile sunt ale lui Dragos Chitic, Carabelea a venit cu precizarea de mai sus. In realitate, intr-un an de zile, ”echipa Andrei Carabelea” (asa cum semneaza primarul raspunsurile catre cetateni) nu a facut si nici macar nu a inceput demersuri pentru vreun proiect, ba mai mult, risca sa le piarda pe cele mai importante (cum ar fi ”Coridorul de mobilitate urbana”), ceea ar produce efecte dezastruoase pentru bugetul local.
Simtind probabil ca imaginea lui care valora cam 7.000 de voturi anul trecut, s-a prabusit complet in ultimul an, Carabelea a ajuns să și sponsorizeze postarile despre proiectele lui Chitic. Nu sunt sume mari, insa cel putin dubios, este faptul ca sponsorizarile primarului sunt platite de o entitate fantoma, denumita Atelierul de Media. Fantomă, pentru ca are un site cu o singura poza si o adresa de mail, iar pagina de facebook, infiintata in 2017, are 5 like-uri, ceea ce este destul de dubios pentru cineva care pretinde ca este specializat in campanii de promovare online. Mai mult, cei care platesc pentru imaginea primarului, nu sunt deloc transparenti (nu exista o firma sau un numar de telefon), desi, culmea, au avut colaborari si cu Teatrul Tineretului.
Atelierul Media a platit zeci de sponsorizari pentru Carabelea si in campania electorala, cu sume de ordinul zecilor de mii de lei. Daca in campania electorala ar fi oarecum justificat sa apelezi la o firma de profil sa te promoveze, este cel putin ciudat ca un primar sa apeleze la aceeasi firma (daca nu cumva primarul o fi pornit vreo noua campanie electorala) sa-i sponsorizeze niste postari la un an de mandat, cand ar fi putut foarte simplu si legal, sa plateasca sponsorizarile din propriul lui cont bancar.
Daca Andrei Carabelea nu are nimic de ascuns si vrea sa clarifice lucrurile privind subiectul legat de sponsorizari, poate trimite drept la replica pe adresa redactiei tvmneamt.ro
Ionut CORFU