Pe fondul unui buget local de austeritate din care se gasesc totusi 2,2 milioane de euro pentru un contract pe 3 ani cu Salubritas (maturat, spalat, stropit si intretinerea cailor publice), primarul Carabelea sta cu mana intinsa la guvern. Cu ajutorul consilierilor locali, in sedinta de CL de pe 5 noiembrie, a fost aprobat un Proiect de Hotarare initiat de primar, prin care se cere finantare de la guvern prin programul ”Anghel Saligny”, pentru construirea unui pod de 100 de metri in Piatra Neamt.
Este vorba despre podul de la Caprioara. Ca se apeleaza la mila guvernului, nu ar fi un capat tara, insa suma este una deloc de neglijat: aproape 10 milioane de euro. Cam 100.000 de euro pentru fiecare metru de pod.
Conform referatului de aprobare semnat de Carabelea, podul ar urma sa coste in total 46 de milioane de lei (460 de miliarde de lei vechi), din care, 1,1 milioane de lei, vor fi asigurati din bugetul local. De acesti bani, va fi construit un pod nou, de 100 de metri lungime si 11 metri latime (7,8 metri latimea carosabilului plus doua trotuare de 1,5m fiecare).
Captură din referatul de aprobare:
Că podul de la Caprioara nu mai corespunde si trebuie facut altul nou, s-a stabilit printr-o expertiza tehnica (platita de primarie- pretul nu a fost facut public) intocmita in luna mai, despre care nimeni din primarie nu a vorbit nimic. Expertiza a fost facut de SC Pemora SRL din Piatra Neamt, expertii ajungand la concluzia ca podul este intr-o ”stare nesatisfacatoare”, fiind identificate mai multe defecte si degradari. Prin urmare, acestia au propus 4 variante pentru aducerea podului la o stare corespunzatoare, optandu-se in cele din urma, pentru demolarea podului existent si construirea unui pod nou. In urma expertizei, se estimeaza ca lucrarile ar putea dura cel putin 3 ani, la care se adauga inca vreo 2 ani pentru aprobarea finantarii, studii de fezabilitate, proiect, licitatie pentru atribuirea lucrarilor de executie, etc.
Captura din expertiza tehnica:
Spre comparatie, cu 10 milioane de euro (cea mai mare parte din fonduri UE si doar 2% din bugetul local), la Bacau a fost construit un pod peste raul Bistrita lung de aproximativ 400 de metri si cu 4 benzi de circulatie: ”Lucrarile au constat in largirea partii carosabile de la noua metri la 14 metri, constructia implicita a patru benzi de circulatie in loc de doua, constructia a doua pasarele secundare pentru pietoni si biciclisti, s-au inlocuit integral retelele de utilitati care deserveau locuitorii din cartierul Serbanesti, s-au realizat o structura si o infrastructura de rezistenta capabile sa sustina noile valori de trafic si s-a construit un sens giratoriu la iesirea spre Autogara” (sursa: zdbc.ro)
Tot cu 10 milioane de euro, s-a construit un pod de cale ferata peste raul Olt (pe ruta Slatina – Piatra Olt), dat in folosinta anul trecut. Podul are aproape 400 de metri lungime, iar in pret a fost prevazuta si amenajarea albiei raului. (sursa: gazetanoua.ro)
Ionut CORFU