Ce trebuie să știi despre My Town Piatra-Neamț, noua platformă care aduce administrația locală mai aproape de tine
Primăria Piatra- Neamț: Având în vedere interesul crescut și reacțiile generate de lansarea noii aplicații mobile My Town Piatra-Neamț, venim cu o serie de lămuriri și informații suplimentare care să ofere o imagine de ansamblu asupra motivelor și beneficiilor care au stat la baza implementării acestei platforme.
Decizia de a adopta o nouă aplicație a avut la bază obiectivul de a moderniza și eficientiza comunicarea dintre administrație și cetățeni, prin reunirea într-o singură platformă a mai multor funcționalități importante. Dacă până acum existau aplicații sau platforme separate pentru consultări publice, dezbateri și bugetare participativă, sesizări sau informare, My Town Piatra-Neamț le integrează pe toate într-un sistem unitar și ușor de folosit.
Noua aplicație a fost gândită cu un accent clar pe nevoile reale ale cetățeanului. Printre funcționalitățile inovatoare se numără:
– posibilitatea repartizării automate în micro-comunități (cartiere, străzi), ceea ce permite administrației să transmită informații țintite și să organizeze consultări publice online, direct în zonele vizate de proiecte sau intervenții;
– un sistem nou de sesizări, conectat direct la departamentele responsabile din primărie și instituțiile subordonate, care asigură trasabilitatea fiecărei cereri și monitorizarea respectării termenelor legale de răspuns (prin aplicarea SLA – Service Level Agreements);
– transparență crescută în modul de gestionare a solicitărilor venite din partea cetățenilor, cu notificări automate în cazul depășirii termenelor și o evidență clară a stadiului fiecărei sesizări.
Platforma oferă mai multe instrumente care vor facilita comunicarea eficientă între departamentele primăriei, între entitățile subordonate, dar și interinstituțional. Toate acestea vor contribui la un grad de transparență crescut, la eficientizarea operațiunilor administrative și îmbunătățirea actului decizional, punând cetățeanul în centrul activității instituției.
Este important de menționat că aplicația folosită anterior, care s-a axat pe promovare turistică, evenimente și, adiacent, sesizări, nu permitea integrarea noilor module necesare pentru a răspunde provocărilor administrative actuale și pentru a dezvolta un dialog digital real cu cetățenii.
Costul total al noii platforme a fost de 267.000 lei, sumă care a inclus achiziția platformei (configurare inițială, personalizare, instruirea utilizatorilor, aplicații mobile), în valoare de aproximativ 174.600 lei și un abonament anual (mentenanță, actualizări periodice, suport tehnic), în valoare de aproximativ 92.400 lei. Considerăm această investiție una utilă, menită să creeze un canal modern și eficient de comunicare cu cetățenii Municipiului Piatra-Neamț.
Pentru ca aplicația să poată oferi aceste funcționalități personalizate, pietrenii sunt rugați să își creeze mai întâi un cont pe platformă, scanând codurile QR afișate în mai multe locuri din oraș: la sediile primăriei și ale direcțiilor/entităților subordonate, în stațiile de transport public și la scările de bloc. Crearea contului permite repartizarea automată în zona din care face parte utilizatorul, pe baza adresei declarate, și, astfel, accesul la informații și consultări relevante pentru acea micro-comunitate. Aplicațiile mobile pot fi utilizate doar după finalizarea completă a înregistrării prin codul QR.
Tutorial video cu informații despre procesul de înregistrare:
Vă încurajăm să utilizați My Town Piatra-Neamț pentru a rămâne conectați la ceea ce se întâmplă în comunitate și pentru a contribui activ la dezvoltarea orașului.
I.C.











