Promovarea agentiilor de turism prin utilizarea sintagmelor de tipul „cel mai bun turoperator”, „cea mai mare agentie”, „cea mai sigura”, „singura agentie” nu mai este permisa. Decizia a fost luata in cadrul intrunirii Consiliului Director al Patronatului Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, sustinuta la sfarsitul saptamanii trecute. Astfel, ANAT recomanda tuturor membrilor asociatiei ca, in cadrul activitatilor proprii de marketing si promovare, atat in relatia cu partenerii interni si externi, cat si in relatia cu clientii, sa evite formularea unor astfel de afirmatii care ar duce in eroare potentialii clienti ori parteneri.
Masura vine in sustinerea bunelor practici in domeniul publicitatii si promovarii companiilor si in vederea implementarii unor reguli de bun simt in acest domeniu, reguli care se discuta in acest moment si la nivelul Comisiei Europene.
Lucia Nora Morariu – Presedinte ANAT
„ANAT intelege sa promoveze modele de bune practici pentru industria de calatorii si, in acest spirit, am decis sa recomandam membrilor nostri sa evite de acum incolo, in publicitatea proprie, sintagme care ar putea afecta imaginea altor membri. Trebuie sa fim constienti ca, pe o piata libera, concurentiala, exista intotdeauna un ansamblu de actori care fac ca piata sa functioneze, actori care sunt, fiecare in felul sau, competenti in ceea ce intreprind si care trebuie sa se respecte intre ei chiar daca se afla in relatii de concurenta. Este cazul ca membrii asociatiei sa fie un exemplu pentru aplicarea unor metode de publicitate onesta, decenta, cu respect fata de clienti si fata de colegi, in spirit european”