In contextul apropiatelor sarbatori, cand comertul online este in toi, comisarii pentru protectia consumatorilor au facut o serie de recomandari tinerilor ahtiati dupa acest gen de comert, in cadrul unei campanii nationale de informare si educare adresate lor. Reprezentantii Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor accentueaza faptul ca tinerii trebuie sa-si cunoasca drepturile si obligatiile consumatorilor atunci cand achizitioneaza produse si servicii online, dar si care sunt cele mai frecvente probleme si cum pot fi evitate aceste capcane. Comertul online reprezinta procesul de cumparare, vanzare sau schimb de produse, servicii sau informatii prin intermediul retelelor de calculatoare si a Internetului. Consumatorii trebuie sa fie foarte atenti sa primeasca, conform obligatiilor pe care le au comerciantii, cel putin urmatoarele informatii inainte de a incheia un contract online: principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor, datele profesionistului, pretul produselor si serviciilor, perioada de valabilitate a ofertei sau a preturilor, costul de utilizare a mijloacelor de comunicatie la distanta, modalitatile de plata, livrare, executare, procedura profesionistului de solutionare a reclamatiilor, termenul de retragere si formularul tipizat de retragere, existenta unei garantii legale si durata contractului. Un alt aspect, la fel de important, il reprezinta dreptul de retragere, care presupune renuntarea consumatorului la contractul incheiat online, deci la produsul sau serviciul comandat si livrat, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv in termen de 14 zile de la incheierea contractului.
Cele mai reclamate aspecte pe linia comertului online au fost referitoare la comportamentul incorect in relatia cu consumatorii: nerespectare conditii prescrise ori declarate, depasire termene de remediere, depasire termen rambursare, depasire termen livrare produs, lipsa declaratie de conformitate la terminalele de comunicare electronice, afisare incorecta preturi sau preturi gresite, calitate necorespunzatoare produse achizitionate, suplimente alimentare necorespunzatoare (fara efect), aparat tantari-fara efect, lipsa instructiuni de utilizare dispozitiv de filtrare apa, comanda nefacuta dar s-a primit somatie de plata, saltea nerecomandata medical pentru bolnav, laptop carcasa deteriorata, produse defecte in garantie ( televizoare si laptop-uri), refuz restituire contravaloare, in cazul returnarii produselor la furnizor, neonorare comanda confirmata prin mesaj pe e-mail, livrare produse diferite de cele comandate, neacceptare voucher.