Prefectura Neamt a transmis in urma cu scurt timp intr-un comunicat de presa, concluziile la care au ajuns expertii dupa ce au văzut podurile-problemă din judetul Neamt (Girov, Tupilati si Pangarati): pe cele 3 poduri se poate circula, iar pe doua dintre ele, pot trece chiar si camioane cu masa maxima autorizata de 30 de tone.

Conform Prefecturii, pe podul de Girov (extrem de deteriorat) nu se inchide complet traficul rutier asa cum se lua in calcul zilele trecute, ci ramane doar o restrictie de tonaj de 7,5 tone si o restrictie de viteza de 30km/h. DRDP Iasi (aceeasi Directie care de 30 de ani nu mișcă un pai pe drumurile nationale din Neamt), va pune la punct un ”program de urmărire curentă a podului”. Nu stim ce inseamna asta cu urmarirea curenta, in comunicatul prefecturii nu sunt alte detalii. Podul de la Girov ar trebui sa mai reziste inca cel putin 4 luni de zile, pana cand DRDP Iasi (Driectie cu 2 directori) va incepe sa amenajeze o ruta ocolitoare. Suntem in luna iunie. 4 luni inseamna luna octombrie. Lucrarile de amenajare a rutei ocolitoare ar putea dura si ele vreo cateva luni, deci, vine iarna, reabilitarea podului ar putea incepe prin anul 2023. Cel putin asa rezulta din comunicatul Prefecturii Neamt.

Pe podul de la Tupilati s-a decis limitarea greutatii la 30 de tone si limitarea vitezei la 30 de km/h. In ce priveste limitarea greutatii la 30 de tone, ori este o greseala de redactare in comunicatul prefecturii, ori expertul trebuie sa-si reia studiile, pentru ca 30 de tone este greutatea medie a camioanelor cu tot cu încărcătură, fiind mai rare cazurile în care camioanele ajung la greutatea maximă permisă  de 40 de tone. Prin urmare, nu este nicio restrictie.

Pe podul de la Pangarati, care a inceput sa se prabuseasca in urma cu vreo 4 ani, s-a decis impunerea aceleiasi restrictii de tonaj ca pe podul de la Tupilati, restrictie care de fapt nu este nicio restrictie, asa cum am aratat mai sus. Pe acest pod, lucrarile de reabilitare ar urma sa inceapa ”in cel mai scurt timp posibil”, mai spune Prefectura, asa cum a mai spus si prin luna martie.

Mai jos, comunicatul de presa al Prefecturii Neamt, integral:

Urmare a vizitei în teren efectuată împreună cu expertul tehnic, domnul prof.dr.ing. Claudiu-Cristian COMISU, cel ce a realizat expertizele tehnice pentru podurile amplasate pe DN15D, km 9+510 din localitatea Girov și cel de pe DJ 208 Tupilați, am intrat oficial în posesia punctelor de vedere, sens în care în cadrul ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Neamț din data de 17.06.2022 au fost adoptate următoarele măsuri:

Pentru Podul amplasat pe DN15D, km 9+510 din localitatea Girov:
– instituirea restricției de viteză a circulației rutiere la 30 km/h;
– limitarea greutății vehiculelor la 7,5 t

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași va institui în regim de urgență un program de urmărire curentă a podului.

Facem precizarea că Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, cea care administrează acest pod, ne-a informat că documentația tehnică de proiectare a fost întocmită și aprobată, în acest moment aflându-se în faza de pregătire a achiziției publice a lucrărilor de execuție.

Aceste măsuri luate cu privire la siguranța circulației rutiere sunt valabile pentru o perioadă de 4 luni, când ar trebui ca DRDP Iași să înceapă lucrările la ruta ocolitoare ce va devia traficul chiar prin zona actualului pod.

Începând de astăzi, 17 iunie, în zona podului de pe DN15D, amplasat în localitatea Girov, am dispus instituirea unui punct fix în care lucrători ai Inspectoratului de Poliție Județean Neamț vor supraveghea continuu, timp de 3 zile, după care, împreună cu lucrători ai ISCTR vor monitoriza zilnic traficul rutier din zonă, în vederea respectării măsurilor dispuse.

Toti operatorii de transport persoane vor fi informați cu privire la restricțiile impuse pe podul amplasat pe DN 15D, comunicația Turturești – Girov, județul Neamț.

***

În ceea ce privește podul amplasat în localitatea Tupilați, pe DJ 208 peste răul Moldova, pod ce se afla in administrarea CJ Neamț, expertul a decis:
– instituirea restricției de viteză a circulației rutiere la 30 km/h;
– limitarea greutății vehiculelor la 30 t;
– construcția unui prag de fund care să ridice talvegul albiei la nivelul rostului elevație-fundatie pile.

**

La podul amplasat pe DN15, km 300+981, peste Bistrița, la Pângărați:
– a fost emis ordinul de începere a lucrărilor de DRDP Iași, urmând ca firma contractată să înceapă în cel mai scurt timp lucrările; conform prevederilor contractuale, acestea au un termen de 12 luni;
– se interzice accesul pe pod pentru vehiculele cu masa mai mare de 30 t;
– distanța dintre vehicule trebuie să fie mai mare de 50 m;
– viteza de rulare va fi de maxim 30 km/h;
– circulația pe pod va fi semnaforizată, pe câte o bandă de circulație doar în zilele lucrătoare.

Ionut CORFU (foto copertă: podul de la Tupilați- sursa: atacul.ro)

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.