In aceasta dimineata, angajatii Troleibuzul SA amenintati cu concedierea s-au adunat la poarta societatii din subordinea CJ Neamt. Desi ieri anuntau ca se va organiza un protest, pentru moment s-a renuntat la idee, ce 14 angajati preferand sa discute mai intai cu liderul de sindicat (SNSA- Oradea), Mircea Kovacs. Acesta a declarat ca va cere astazi o intalnire cu conducerea Troleibuzul SA, insa nu are asteptari prea mari, pentru ca in urma cu cateva luni cand a dorit sa discute cu directorul tot pe marginea unui conflict de munca, a fost refuzat.

Toti cei care au primit instiintari ca urmeaza sa ramana fara loc de munca sunt membri de sindicat, ceea ce îi face sa creada ca la mijloc este vorba despre o razbunare impotriva angajatilor incomozi. Cei mai multi dintre ei au vechime mare la Troleibuzul si considera ca sunt nedreptatiti pentru ca ar fi trebuit sa se mearga pe principiul ultimul venit, primul plecat. ”Am 24 de ani vechime la Troleibuzul si peste un an ar trebui sa ies la pensie. Unde imi mai gasesc eu loc de munca, cine ma mai primeste? Sunt colegi veniti in firma de cateva luni sau de cativa ani, de care nu se atinge nimeni. De cand am intrat in sindicat, suntem vânați de conducere. Toti cei pe care vor sa ne dea afara suntem membri de sindicat. Oare o fi intamplator?”, spune un electrician.

In total, 3 electricieni sunt pe lista celor care ar urma sa fie dati afara si spun ca li s-a comunicat ca posturile lor vor fi desfiintate. Oamenii sustin ca posturile lor nu pot fi desfiintate, pentru ca statia de electricitate are nevoie permanent de supraveghere, altfel s-ar putea produce incidente grave, chiar explozii. Prin urmare, considera ca totul este doar o gaselnita a directiunii, pentru a scapa de angajatii incomozi. De altfel, la Parchetul de pe langa Judecatoria Piatra Neamt exista un dosar declinat de la DNA Bacau, in care sunt cercetate furturi de motorina de la Troleibuzul, iar o parte dintre angajatii aflati in pragul concedierii urmeaza sa fie audiati ca martori.

Cei 14 angajati au mai spus ca li s-au promis 6 salarii compensatorii pentru a accepta sa fie concediati, insa au refuzat propunerea.

In jurul pranzului, liderul de sindicat urma sa contacteze conducerea societatii pentru a purta discutii.

30 dintre cei 170 de angajati de la Troleibuzul sunt membri ai sindicatului SNSA (Sindicatul National Speranta Auto), iar 14 dintre ei au fost instiintati ca urmeaza sa fie dati afara.

Troleibuzul SA este intr-o situatie financiara extrem de delicata dupa ce Guvernul a interzis CJ Neamt sa mai suporte pierderile financiare ale societatii, raspunderea fiind transferata catre consiliile locale ale localitatilor in care Troleibuzul are trasee. Cum UAT-urile respective nu pot suporta un asemenea efort financiar, deznodamantul ar putea insemna falimentul Troleibuzul SA. De luni, 23 septembrie, activitatea troleibuzelor a fost suspendata, pe traseu fiind scoase doar autobuzele.

Conducerea Troleibuzul SA nu a putut fi contactata pentru a-si sustine punctul de vedere.

Ionut CORFU

Loading...
DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

  1. Pai nu? Cunoastem stilul. Raman alaturi „oamenii de incredere”, adica ghioceii. Nu conteaza cat de nepregatiti sunt. Modelul sefului de partid trebuie urmat pana jos, la portar

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.