Autoritatile vor adopta, in perioada imediat urmatoare, masuri suplimentare de control pentru tahografe, in cazul tir-urilor si masinilor care transporta marfa, si au in vedere, totodata, introducerea unor dispozitive pentru scanarea retinei, care au drept principal scop identificarea oboselii in cazul soferilor, a anuntat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.

„Am convocat la Ministerul Transporturilor Politia Romana, in special Brigada Rutiera, cat si experti de la Registrul Auto Roman, ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Control in Transportul Rutier, n.r.) si Autoritatea Rutiera Romana. Le-am solicitat si am luat cateva decizii cu privire la implementarea unor masuri suplimentare fata de reglementarile care exista in momentul de fata pe partea de control pentru tahografe si controlul care se exercita asupra tir-urilor si masinilor care transporta marfa.

Am stabilit ca, in perioada imediat urmatoare, de luni, sa se formeze un grup mixt intre ISCTR si Politia Rutiera care va avea ca principal atribuit controlul tahografelor. Va fi facut un plan general. In dimineata in care se va stabili unde se vor face controalele acolo, se va pleca. Nu se va sti de catre absolut nimeni decat in ziua in care se va pleca pe traseele respective pentru a se face controalele care sa verifice daca soferii respecta timpii. Aceste lucruri au existat si pana in prezent. S-au aplicat sanctiuni foarte mari dar vrem sa intensificam aceste controale”, a afirmat sambata ministrul Transporturilor.

Pe de alta parte, acesta a anuntat ca, in urma consultarilor cu directorul de la RAR, George Dinca, va emite, in regim de urgenta, un ordin de ministru care va prevedea introducerea dispozitivelor pentru scanarea retinei.

„M-am consultat cu George Dinca, directorul de la RAR. Luni vom forma un grup de lucru si in regim de urgenta voi emite un ordin de ministru prin care vom introduce dispozitive pentru scanarea retinei. Exista astfel de dispozitive pe piata, care au ca principal scop identificarea oboselii pentru soferii care conduc aceste tiruri si sunt, totodata niste dispozitive care avertizeaza sonor in momentul in care se depaseste banda pe care se deplaseaza TIR-ul in mod normal. Sunt masuri de siguranta care trebuie introduse suplimentar. Probabil modelele noi de masini sunt prevazute cu astfel de sisteme dar sunt acele masini mai vechi in exploatare care trebuie sa beneficieze de aceleasi sisteme si elemente de siguranta pentru ca soferul sa fie avertizat”, a explicat Razvan Cuc.

Potrivit ministrului de resort, orice element suplimentar introdus pe un autoturism, TIR sau microbuz de transport persoane, care vine sa previna oboseala si atragerea atentiei pentru soferi este un element pozitiv.

„Vom intensifica la maximum controalele pentru transportul de marfuri si la tonajul care este transportat pe astfel de tiruri. In afara de accidentele care vedem ca se intampla mai este si o alta problema care deriva din supraincarcarea acestor transporturi de marfuri si anume deteriorarea infrastructurii drumurilor nationale”, a explicat acesta.

tvmneamt.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.