Nemtenii care doresc sa devina administratori de bloc vor putea incheia un contract civil de prestari servicii cu asociatiile de proprietari. In prezent, legea obliga asociatiile sa angajeze administratori prin incheierea unui contract idividual de munca. Concret, initiatorii spun ca asociatiile de proprietari nu dispun de posibilitatile financiare necesare pentru a incheia contracte de munca, in conditiile in care acest lucru presupune aceeasi birocratie ca la societatile comerciale cu mii de angajati. Propunerea ca serviciile sa fie prestate catre asociatia de proprietari in baza unei conventii civile se afla in prezent pe ordinea de zi a sedintelor Camerei Deputatilor. Modificarile sunt incluse intr-o Propunere legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. Desi a fost respinsa de Senat la sfarsitul anului 2013, aceasta este propusa din nou spre adoptare la Camera Deputatilor si este inscrisa pe ordinea de zi a plenului. Noua propunere legislativa aduce si unele completari legislative, in sensul ca persoanele care vor lucra ca administratori vor trebui sa aiba absolvit un curs de calificare / specializare / perfectionare pentru functia de administrator de imobile si sa detina un atestat in acest sens. Actualele dispozitii impun ca aceste persoane sa fie atestate pentru functia de administrator de imobile. Potrivit initiatorilor, aceste modificari ar urma sa simplifice activitatea asociatiilor de proprietari si sa elimine amenzile primite de catre cele care au preferat sa incheie conventii civile, nu contracte de munca. Pentru a se aplica, aceasta propunere trebuie sa fie adoptata de Camera Deputatilor, promulgata prin decret prezidential si publicata in Monitorul Oficial.