Pentru asigurarea activitatii de supraveghere si control, echipele de control din cadrul Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor din Neamt au desfasurat, anul trecut, nu mai putin de 2520 de actiuni, in crestere fata de anul 2013 cand s-au desfasurat un numar de 1861 de actiuni, privind conformitatea produselor sau a serviciilor alimentare, nealimentare si financiare. Ca urmare a constatarii nerespectarii prevederilor legale de catre operatorii economici verificati, in 1813 cazuri au fost intocmite procese verbale de constatare a contraventiei prin care au fost aplicate sanctiuni pecuniare in valoare de aproape 2 milioane lei, cu incasarea operativa a unui sfert din suma si masuri complementare de oprire temporara pana la remedierea deficientelor sau oprire definitiva de la comercializare, pentru limitarea prejudicierii consumatorilor. Valoarea marfurilor neconforme identificate de comisarii CJPC Neamt si oprite definitiv de la comercializare a fost de aproape 200.000 de lei.

Natalia Hrusca – CJPC Neamt

„In vederea cresterii eficientei activitatii CJPC Neamt, in situatia in care au existat prezumtii ca unele produse verificate pot prezenta neconformitati (inclusiv in cazul celor sesizate sau reclamate), au fost desfasurate actiuni preventive de prelevare si testare in laboratoare pentru un numar de 22 tipuri de produse (produse de panificatie, preparate din carne, peste, bauturi, produse textile). Rezultatele de laborator au confirmat prezumtiile comisarilor pentru 50% dintre produsele analizate, care s-au dovedit a fi neconforme si ca urmare au fost oprite de la comercializare”

Anul trecut au fost dispuse 73 actiuni tematice de control – in domeniul alimentar, nealimentar sau financiar. Pentru verificarea indeplinirii responsabilitatilor si prevederile legale, precum si a indeplinirii masurilor dispuse de catre comisari  prin procesele verbale intocmite, unele tematici de lucru au caracter permanent, altele sunt cu caracter anual repetititiv. Cele mai multe au evidentiat lipsa conformitatii produselor sau serviciilor privind bunuri de consum. Pe locul secund se afla serviciile destinate publicului si petrecerii timpului liber.

O alta latura a activitatii desfasurate de comisarii CJPC Neamt are la baza sesizarile si reclamatiile cetatenilor. Nemultumirile cetatenilor in legatura cu nerespectarea conformitatii produselor si serviciilor prestate fac obiectul sesizarilor si reclamatiilor pe care acestia le pot depune zilnic la CJPC Neamt, direct la sediu, prin posta prin posta electronica sau prin fax. Potrivit competentelor atribuite prin lege, CJPC Neamt a primit si inregistrat in anul 2014 un numar de 960 sesizari si reclamatii ( in scadere fata de anul 2013 cand s-au inregistrat 1006 reclamatii).

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.