Drumul peste Dealul Balaur, care leaga Piatra- Neamt de Dobreni, se dovedeste a fi o gluma proasta. Azi il vezi si maine nu e.

Astazi a fost inchis (vezi video mai jos!), dupa ce fusese deschis circulatiei publice saptamana trecuta, fara sa prezinte  nici cele mai elementare norme de siguranta rutiera si fara sa fie macar receptionat de vreo administratie publica, primarie, CJ, sau ce or mai fi ele.

Colac peste pupaza, demonstrand ca habar nu are pe ce lume traieste, Vasilica Cretu (ALDE), primarita de la Dobreni era bucuroasa peste masura cand a aflat ca se circula pe acel drum, lasand sa se inteleaga ca e ”ctitoria” ei, anuntand asta cu surle si tobe. Ei bine, drumul a fost dat in folosinta ilegal, iar primariile Dobreni si Gîrcina nu au contribuit niciodata cu bani la acest drum, ci eventual cu niste avize sau Hotarari de CL. Dar primarita Cretu nu are de unde sa stie asta, pentru la vremea aceea se dadea cu autobuzul prin judet, fara licente de transport, de administratie ocupandu-se altcineva. Dar pentru ea nu e nimic neobisnuit, sa se laude cu ce au facut altii.

Istoria acestui drum porneste de pe vremea cand primar la Piatra- Neamt era Gheorghe Stefan. Administratia condusa de el, pe cand acesta era pe cai mari, a depus un proiect la Ministerul Dezvoltarii, insa fondurile au fost aprobate peste vreo patru ani, cand nimeni nu se mai astepta. Un km din acest drum, pe versantul dinspre Piatra- Neamt, este pe teritoriul comunei Gircina, iar restul, vreo opt sute de metri, pe teritoriul comunei Dobreni. Asa ca trezindu-se cu proiectul aprobat, pentru a nu se pierde banii s-au facut diligente la primarii de Dobreni si Gîrcina de la acea vreme, pentru aprobarile necesare construirii drumului in comunele lor.

Zis si facut, si iata-ne cu un drum care s-a deschis circulatiei publice desi nu este terminat, drept dovada ca nimeni nu a facut receptia. Nu stim ce o fi fost in capul celor care au facut asta, pentru ca drumul este pe din afara la capitolul siguranta rutiera, dar si la normele care ar trebui respectate la construirea lui.

El nu are santuri de scurgere si constructorul s-a apucat sa le faca abia dupa ce s-a deschis drumul (total ilegal, repetam, pentru ca nu s-a facut receptia) dupa cum se poate vedea in materialul video de mai jos. In zona respectiva se formeaza adesea torenti, de aceea fostul drum devenise impracticabil, insa nu am vazut nicaieri nici macar o urma de corectare a torentilor, care in mod sigur vor pune mari probleme pe timp de ploaie, existand chiar riscul surparii drumului.

Nu exista nici marcaj rutier si nici parapeti de protectie. De asemenea, in foarte multe locuri, banuim ca nu a fost respectata latimea legala, pentru ca doua masini trec la limita una pe langa cealalta.

Faptul ca santurile de scurgere se fac dupa ce s-a turnat asfaltul, nu este deloc in regula, a spus un constructor contactat de noi astazi. Tot acesta a mai spus ca este posibil ca dupa ce se fac santurile, sa se vina cu un nou strat de asfalt, iar asta inseamna ca actualul strat este mai subtire decat ar trebui si tot nu este in regula pentru ca daca s-a circulat pe stratul deja turnat (si zilele astea s-a circulat serios) este foarte posibil ca structura drumului sa fi fost deja afectata, mai ales ca pe el au lucrat si utilajele care fac santurile.

Dandu-si probabil seama de nerozia facuta, cineva a decis in aceasta dupa-amiaza sa inchida drumul, blocandu-l la capete cu indicatoare ”accesul interzis” si ”drum in lucru”. Cand am filmat noi, muncitorii asteptau sa vina echipaje de politie sa pazeasca drumul, pentru ca soferii fortau trecerea, neintelegand de ce s-a circulat atatea zile si acum e inchis. Deci daca s-a luat aceasta decizie, e mai mult decat clar, ca pana acum nu trebuia sa se circule pe acolo.

Ramane de vazut cine va raspunde pentru toata aceasta gluma proasta si cine va face receptia unui asemenea drum. Din informatiile noastre neoficiale, drumul ar urma sa intre in administrarea Consiliului Judetean Neamt.

Ionut CORFU

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.