Expertii de la DRDP Iasi (CNAIR) au fost astazi la fata locului si au stabilit cauza aparitiei craterului de pe podul de la Petru Vodă, judetul Neamt. Asa cum DRDP se antepronuntase inca de ieri seara, după ce podul a dat semne că se năruie, expertii au tras astazi concluzia că de vina ar fi camioanele supraincarcate care au trecut pe podul vechi de zeci de ani, ce nu a fost reabilitat niciodata, ci poate cel mult vopsit.

Asa cum ne-au obisnuit deja (vezi cazurile celorlalte poduri din Neamt in pragul prabusirii), expertii de la Drumuri au luat si niste masuri: circulatie pe un singur sens, reducerea vitezei, limitare de tonaj la 30 de tone.

Și cel mai important, se vor monta cocoașe (șicane) la ambele capete ale podului, pentru ca soferii sa fie obligati sa reduca viteza.

În rest… ramane ca in tren, să dea Domnul să nu cadă!

 Informare DRDP Iasi pe facebook:Urmare a degradării apărute la podul de pe DN 15B, km 7+860, Petru Vodă, județul Neamț, astăzi s-a deplasat la fața locului o echipă de experți condusă de prof.univ.dr.ing. Cristian Comisu, de la UT „Gh. Asachi” Iași, în vederea evaluării stării podului și a căii de rulare.
 În ceea ce privește cauza producerii degradării, opinia specialiștilor este că s-a depășit cu mult greutatea standard de 40 de tone/unitate de transport, fapt care a determinat dislocarea unei porțiuni din suportul părții carosabile.
 Ca măsuri de primă urgență, echipa prezentă la fața locului a stabilit:
– presemnalizarea zonei pentru limitarea greutății totale la 30 tone;
– reducerea vitezei de rulare în zona avariei la 30 km/h;
– dirijarea traficului de pe pod pe un singur sens, alternativ.
 De asemenea, se vor monta două șicane la distanță de 30 m una de alta, de o parte și de alta a podului, în vederea reducerii vitezei și păstrării distanței între autovehiculele care circulă pe pod.
Rezultatele măsurătorilor și soluțiile tehnice vor face obiectul unui raport aflat în curs de elaborare de echipa coordonată de prof. Cristian Comisu.
Ionut CORFU
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.