PSD-istii nemteni au vorba-clișeu, atunci cand primesc ordin pe unitate să aplaude pe net mărețele realizări ale baronului penal (condamnat la 8,4 ani de inchisoare), Ionel Arsene: ”Felicitări, domnule președinte!”
Arsene ar trebui felicitat apoi trimis acasă, si dupa prăbușirea podului de la Luțca-Sagna, pentru că acesta fusese deschis circulatiei publice ilegal. De ce? Pentru ca receptia lucrarilor nu fusese finalizata. Si asta o spune chiar Arsene, intr-o reactie publica dupa prabusirea podului, incercand sa se disculpe pe el însuși și Consiliul Judetean. ”Până la recepție, care nu a fost finalizată, urmau a fi executate alte noi teste și probe, care să confirme rezultatele testului de greutate”, se arata pe pagina de facebook a CJ Neamt. Este deci evident, ca pe pod se circula ilegal de 6 luni de zile, pentru ca traficul rutier nu poate fi permis, decat dupa finalizarea tuturor procedurilor prevazute de normele in domeniu, punctul final, fiind receptia lucrarilor, apoi deschiderea podului circulatiei publice. Ar foarte interesant de văzut, daca Politia din Roman sau de la Sectia la care este arondat drumul judetean pe care se afla podul, a făcut vreun demers sau măcar a intrebat pe cineva daca pe pod se circula legal sau nu.
Asadar, CJ Neamt si Arsene, recunosc fără nicio jenă, că viata a mii de oameni care au trecut pana acum pe pod, a fost pusa in pericol, pentru ca nu fusesera făcute toate testele de siguranta, motiv pentru care nu a fost facuta si receptia lucrarilor, de aceea, la momentul prăbușirii de astazi, circulatia pe pod trebuia sa fie oprita, pana cand ieseau toate testele bine si pana cand specialistii spuneau ca lucrarea este in regula din punct de vedere al sigurantei rutiere. Ei bine, chiar daca lucrarea (practic) nu era finalizata, Arsene a anuntat cu gura lui, deschiderea traficului rutier pe podul despre care acum spune ca nu avea toate testele de siguranta la zi ”Acum, că avem și rezultatul testului unei verificări de forță, pot afirma că încă 50 de ani, la Luțca, peste râul Siret, se va circula în condiții de siguranță datorită unei investiții derulate de către Consiliul Județean Neamț”, spunea Ionel Arsene in luna noiembrie, cand s-a si permis traficul rutier pe pod. ”Dragi nemțeni, vă garantez că zeci de ani podul de la Luțca nu va mai reprezenta vreo problemă pentru participanții la trafic!”, mai spunea Arsene, declaratiile fiindu-i preluate in articole platite din bani publici, pe site-urile de propaganda PSD Neamt.
Exact aceeasi situatie este si in cazul drumului Axial Izvorul Muntelui- Durău (tvmneamt a tras semnale de alarma in mai multe articole), care nu a fost receptionat nici pana in ziua de astazi, desi a fost inaugurat cu baloane clorate roșu-PSD, iar de atunci se circula pe le in mod absolut ilegal si cu mari riscuri.
Transmisiune live tvmneamt de la fața locului:
Lucrarile la podul prabusit au fost facute de firma Darcons, care apartine familiei Rotaru: Romica Rotaru, fost deputat PSD si Alexandru Rotaru, fiul lui Romică Rotaru, fost deputat PSD și el, in legislatura 2016-2020. Au costat 8 milioane de lei (aproape 2 milioane de euro), au inceput in august 2020 si s-au terminat in noiembrie 2021. 6 luni mai tarziu, adica astazi, 9 mai, podul s-a prabusit ca lovit de rachete rusești.
Politia Neamt a anuntat in aceasta seara ca s-a deschis un dosar penal in cauza. Urmeaza ca dupa finalizarea anchetei, care va fi de lunga durata si de mare complexitate, sa se stabileasca (sau nu) si vinovatul/vinovatii.
Pana atunci insa, trebuie mutate elementele de constructie din albia siretului, acestea fiind extrem de voluminoase si grele. O prioritate o reprezinta scoaterea segmentelor căzute in apă, pentru acum se formeaza un baraj acolo, iar daca debitul apei se mareste (in weekend se anunta precipitatii insemnate in Neamt), pot fi inundatii. Evident, toate aceste proceduri, vor costa bani grei.
Imagini din drona cu podul prabusit:
Ionut CORFU