Magazinul LIDL de langă McDonald`s din Piatra Neamt, a fost amendat cu 100.000 lei (peste 20.000 de euro), de Protectia Consumatorului Neamț. Sanctiunea drastica a venit ca urmare a faptului că la magazinul respectiv, clienții erau înșelați/furați pe față, după ce li se încasa un pret mai mare la casă decât prețul afișat la raft, la anumite produse. Deocamdata nu se poate ști cu exactitate numărul clienților înșelați de lanțul de magazine din Germania, însă potrivit directorului OPC Neamț, Vlad Ciurea, ”un număr mare de consumatori au fost afectați”.

Comunicat OPC: Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Regiunea Nord Est Iași a desfășurat, prin intermediul CJPC Neamț, o acțiune de control la un magazin din lanțul deținut de LIDL Discount, din municipiul Piatra Neamt, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu, în cadrul acestei unități.

În urma neregulilor constatate, comisarii CRPC Regiunea Nord Est Iași au aplicat următoarele sancțiuni:

  • amendă contravențională în valoare de 100.000 lei
  • măsura de încetare a practicii comerciale incorecte
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme.

Principale deficiențe constatate au fost:

– existența unei practici comerciale incorecte, constând în necomcordanțe între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat

– comercializarea de legume și fructe cu modificări organoleptice.

Am sancționat drastic practica comercială incorectă a operatorului economic, referitoare la existența diferențelor între prețul produsului de la raft și cel de la casa de marcat, ținând cont de faptul că un număr mare de consumatori au fost afectați, aceștia fiind determinați, de fapt, să ia o decizie de achiziționare a unui produs, având la bază un preț de vânzare care nu era cel corect, alegere clar în defavoarea lor” – Vlad Ciurea, comisar șef adj CJPC Neamț.

I.C.

Vezi si

Alimente alterate și vitrine mizerabile în magazine Lidl din Neamț. Amenzi de peste 20.000 de euro și un magazin închis

DISTRIBUIȚI

28 COMENTARII

  1. Aceste” furturi”se fac demult și în toate super magazinele Profi, Kaufland…etc , nu e o noutate , dar să nu uităm că cei care fac asta sunt angajații care își rotunjesc veniturile astfel, deci dacă se terfelește numele unor mărci de magazine, care de altfel in alte părți ale lumii nu există asemenea probleme, este din vina noastră a românilor care găsim ceva de câștigat din orice și dacă străinii se uită urât la noi , când le spunem că suntem români,este din cauza unor persoane care nu au auzit de cuvântul ” cinstit”, când o să ne învățăm să respectăm munca și lucrul altuia , atunci poate se va mai schimba ceva în România!!!

      • Așa bine dacă ești de bună credință verifica din două motive dacă ai văzut protecție consumatorilor a făcut verificare care din punctul meu de vedere este una corectă dar ști cel mai rău ca au păcălit oamenii și cred ca în formă continuată pina a venit protecție consumatori unde sunt probe cred in faptă ce au descoperit protecție consumatorlui citește comunicatul mai bine

    • Mănânci bors nici un angajat nu poate lua nici 50 de bani din mag. Nu corespund preturile datorita lipsei de personal. Nu se reușește schimbarea preturilor când vin 1000 s au ai mult de preturi de schimbat și ei au 3 – 4 oameni pe mag

      • E clar iești angajata si nu-ti convine.Asta este motivul pentru care suntem fugariti la casa de nu poți să-ți așezi cumpărăturle in sacasa .

      • Elena
        Prețul de la raft trebuie sa corespundă cu pretul de la casă
        Fără explicații
        Daca nu poți face asta, închizi magazinul și te apuci de frizerie.
        Nu te obliga nimeni sa fii magazin.

    • Personalul nu are cum să-și rotunjească veniturile fiindcă tot ce trece prin casă e contabilizat .De multe ori prețurile vin schimbate direct de la centru personalul de multe ori nu e informat pentru schimbarea prețurilor la raft și se merge așa .De asta e bine că cei care fac cumpărături de la toate supermarketurile să controleze bonul înainte de a ieși afară din magazin ..

  2. Bună ziua. Eu zic că ar trebui sa ne civilizam si să nu facem comentarii fără noimă. Stiu ca va fi greu, si ma refer la civizatie, la bun simț dar pana la urma va trebui. E o lipsă acută de personal.

  3. Angelina explica cum pot angajatii sa scoata bani dupa ce a fost marcat bonul. Eu cred ca esti o coada de topor, pentru tine oricine sau orice e mai bun decat neamul tau chiar si fara argumente.

  4. Ellllllle-na, sa întâlnit hoțul cu miliționeru… Și totuși mai sunt magazine, cu aceeași practică, cu un număr suficient de angajați, vezi Kaufland, Penny, Profi șamd !

  5. Dar de ce nu fac invers? Preț mai mare la raft și mai mic la casa de marcat? Acesta e furt la consumator și ar trebui pedepsit. Daca eu iau un produs de pe raft și-l bag in buzunar și sunt prins fac pușcărie. Ei ce pățesc? O simpla amenda pe care o scot prin alte înșelătorii la casa de marcat. Aceste furtișaguri sunt făcute cu bună știință și trebuiesc pedepsite. Șeful de magazin este principalul suspect. Toate modificările raft-casa de marcat se fac din calculator. Vinovații sunt la nivel înalt într-un magazin.

  6. Cer scuze angajaților care sunt prea puțini și prea ocupați să schimbe prețurile la raft sau să își facă treaba pentru care sunt plătiți ,nu mă refeream desigur la ei , totul e scuzabil, dar pe banii noștri,normal că nu au cum să își însușească ei banii , eu vorbesc de cei care au acces la bani, managerii…..etc ,(domnu Vali, fără să te legi de neamuri nu poți!?..,coadă de topor ești tu că jignești cu sau fără argumente, adevărul supără întotdeauna), că apoi ce mare supărare sensibililor, dar de practica celor de la raft care pun produse scumpe în locul celor cu preț mai mic ,ce ziceți de asta,nu e adevărat, așa e..!!!… de fiecare dată când merg la magazin trebuie să casc ochii, după prețuri , să văd dacă produsul corespunde că de… altceva nu avem de făcut , pe bani și pe timpul nostru!!!

  7. Foarte adevărat, sa făcut reclamă la televizor că LIDL vinde ananas la 4,49 kg, am urmărit prețul și nu am văzut nici o reducere, la brînza care este la cutie de un kg, prețul era de 33 lei și la casă am plătit 39 lei, sunt de acord că toate aceste sunt făcute cu bună știință ca să te atragă în magazin și totuși dacă ai intrat după ceva, să nu pleci cu mîna goală,

  8. Eu cred ca este politica firmei.Am văzut în timpul pandemiei o noua practica: cele doua afișaje electronice de la casa de marcat erau îndreptate spre casier. Am întrebat de câteva ori și nu am primit răspuns. Oamenii nu vedeau ce este marcat decât la sfârșit când citeau bonul. Asta e venit de sus, nu de la angajați

  9. Sunt demult folosite aceste practici. Iar angajatii sunt constienti de asta. Devin irascibili si iti vorbesc pe ton agresiv cand le spui. Ca trebuia sa verific pretul pe display ul scanner ului inainte sa dau mai departe scanarea. Ca ei trebuie sa faca nu stiu ce retur si cica le dau la produse distruse. Aiurea. Le.pun inapoi pe raft. Asadar, atentie mare. Stati cat este nevoie si verificati preturile la casa de marcat sa nu luati plasa.

Dă-i un răspuns lui Elena Renunțați la răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.