Impactul sportului asupra veniturilor altor afaceri
Industria sportului este extrem de bogată. Miliarde și miliarde de dolari sunt generate de sport pentru oficialitățile sportive, autoritățile, proprietarii, sportivii, echipele și toți agenții care sunt direct implicați în sportul în sine. Dar ceea ce este interesant este faptul că industria sportului are efecte foarte mari asupra atâtor alte sectoare economice și afaceri, încât banii generați direct sunt eclipsați de cei creați indirect, precum în cazul case de pariuri.
Vorbim, bineînțeles, despre modul în care sportul aduce bani pentru alte părți ale economiei. Evident, cea mai evidentă afacere care este afectată de sport și care obține venituri mari este din partea caselor de pariuri. Casele de pariuri capitalizează cel mai bine din industria sportului. De la fiecare casă de pariuri sportive din SUA până la fiecare site care oferă cele mai bune case de pariuri online în Romania, toate casele de pariuri de pe planetă profită de popularitatea sportului și de entuziasmul fanilor sportului. De fapt, există unele sporturi sau evenimente care aduc milioane și milioane de dolari pe site-urile de pariuri – gândiți-vă la Super Bowl LVIII, de exemplu, care a creat aproximativ 16 miliarde de dolari în pariuri!
Dar nu doar afacerile cu casele de pariuri generează venituri din sport. Există atât de multe alte sectoare care sunt influențate indirect de sport, încât se poate spune cu siguranță că unele economii depind în mare măsură de acestea.
Afacerile comerciale/ Comerț
Afacerile comerciale fac bani mulți datorită sportului. Gândiți-vă doar la obiectele specifice sportului care circulă și sunt cumpărate de fani. Și nu ne referim doar la mărfurile legate de sport – cum ar fi un tricou cu logo-ul unui club de fotbal sau un jocheu de marcă, să spunem – ci, în general, la mărfurile de îmbrăcăminte.
Sportivii și jucătorii devin modele pentru fani, iar oamenii vor să se îmbrace la fel ca sportivii lor favoriți, să poarte aceiași pantofi și accesorii și, practic, să fie ca ei. Acest lucru stimulează imediat un întreg mecanism pentru a vinde din ce în ce mai multe produse. Industria fashion face echipă cu marii atleți, brandurile de modă sponsorizează jucătorii și toate acestea contribuie la creșterea vânzărilor – care sunt induse de sportul în sine.
Și nu este vorba doar de îmbrăcăminte. Orice produs care este susținut, comercializat sau promovat de sportivi devine un succes instantaneu și o sursă de venituri. Social media a facilitat foarte mult comercializarea a tot ceea ce înseamnă influenceri din sport!
Turism și ospitalitate
În afară de comerț, turismul și ospitalitatea sunt, de asemenea, foarte afectate de turism. De fapt, modul cel mai evident este atunci când luăm în considerare un mare eveniment sportiv și activitatea turistică pe care acesta o generează.
Prezența nu aduce bani doar din vânzarea de bilete. Înseamnă mai mulți oameni adunați într-un loc, iar mai mulți vizitatori înseamnă mai multe cheltuieli de consum și un consum mai mare în general al serviciilor de ospitalitate – fie că este vorba de restaurante și baruri, unități de cazare și hoteluri sau chiar de întreprinderi de servicii de alimentație stradală.
Media
Afacerile din mass-media înfloresc, de asemenea, datorită sportului. Drepturile de difuzare și streaming-ul sunt mașini de făcut bani. Companiile media se îmbogățesc din ce în ce mai mult datorită marilor evenimente sportive, ligilor și jocurilor populare.
Lumea înnebunește să urmărească Grand Slamurile, Super Bowl-ul, playoff-urile și finalele NBA, Jocurile Olimpice, finala Cupei Stanley NHL sau finala UEFA Champions League, iar difuzarea, transmisiunile în direct și tot ceea ce ține de streaming-ul acestor evenimente aduce sume uriașe de bani din publicitate.
Dezvoltarea infrastructurii
La toate acestea se adaugă dezvoltarea infrastructurii în locurile unde au loc evenimente sportive importante sau unde sportul este în plină dezvoltare. Comunitățile locale sunt martorele unor lucrări majore și ale dezvoltării infrastructurii, atunci când se construiește un stadion nou și mare, să spunem, pentru un club de fotbal în creștere sau când se adaugă noi facilități pentru a găzdui evenimente sportive importante. Companiile de construcții, întreprinderile tehnice și furnizorii de tehnologie au parte de un aflux de venituri atunci când este vorba de sport.
Acestea sunt sectoarele de afaceri tipice care, alături de case de pariuri online, sunt afectate de industria sportului, generând venituri indirecte, deși neprețuite pentru întreaga economie. Sportul este un domeniu care produce miliarde de dolari și care are efecte de propagare a veniturilor într-o serie de sectoare economice înconjurătoare și conexe.
(P)