Lucrarile la DN 15 Bicaz- Poiana Largului, par a fi departe de a se finaliza prea curand, pentru ca au mai fost descoperite inca 37 de locuri unde solul trebuie consolidat, pe langa cele 73 la care se intervine acum.

Lucrarile in valoare de 82 de milioane de euro care se fac acum, au fost atribuite prin incredintare directa, firmei cumatrului lui Ionel Arsene, presedintele CJ Neamt, fara un studiu amanuntit, fiind invocata o stare de calamitate (doar asa se putea atribui lucrarea fara licitatie) si fara un proiect in spate. Asa se explica de ce abia acum au fost identificate alte 37 de locuri in care drumul o ia la vale.

Acest aspect a iesit la iveala in timpul vizitei de duminica pe santier, a premierului Ludovic Orban, acesta fiind informat de reprezentantii DRDP Iasi ca mai sunt alte 37 de locuri care trebuie consolidate.

Pe subiectul ”atribuirii directe” a lucrarilor, exista deja in lucru un dosar penal la DNA, iar ancheta va stabili cum a fost posibil ca drumul sa fie declarat in ”stare de calamitate” fara sa existe avizul unor experti in acest sens si cum s-a constatat  ca este stare de calamitate pe portiunea de pe teritoriul comunei Poiana Teiului, fara ca primarita PSD sa fi convocat vreodata Comitetul Local pentru Situatii de Urgenta. Daca Primaria Poiana Teiului a emis un document in acest sens, este mai mult decat clar ca acesta este ilegal sau mai rau, este semnat in fals. Probabil ca anchetatorii vor face lumina in acest caz in care exista serioase indicii despre fapte de coruptie si poate vor afla totodata, ce au primit la schimb primarii de la Bicaz, Hangu si Poiana Teiului, pentru a emite hotarari de Comitete Locale de Situatii de Urgenta, cu ajutorul carora s-au incredintat direct lucrarile pe DN 15.

Ca s-au luat decizii dupa ureche, este deja evident. Daca procesul de reabilitare a drumului ar fi urma cursul normal si legal, cele 37 noi locuri ar fi fost identificate la timp si s-ar fi intervenit in consecinta. Asa, va trebui sa se faca noi lucrari, care vor prelungi cosmarul locuitorilor de pe Valea Muntelui.

Iar cine credea ca odata cu reabilitarea celor 73 de locuri in care s-a lucrat fara proiect si fara alte etape obligatorii, se va putea circula normal pe drum, se inseala. Cele peste 80 de milioane de euro au fost aruncate in joc doar pentru consolidarea drumului, nu si pentru  asfaltarea lui, care este o alta poveste, cu proiecte, licitatii, executie, ceea ce inseamna inca vreo 2-3 ani de chin si jale.

Imagini de la vizita premierului Ludovic Orban, pe santierul DN15:

https://www.facebook.com/tvmneamt.ro/videos/2034133403388255

Ionut CORFU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.