Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor Lucian Bode s-a aflat vineri, 6 martie, într-o vizită de lucru în județul Neamț. Cu această ocazia a susținut o conferință de presă alături de președintele PNL Neamț Mugur Cozmanciuc, senatorul PNL Neamț Eugen Țapu Nazare și primarul municipiului Piatra Neamț Dragoș Chitic.

Lucian Bode a dat explicatii despre motivele care au stat la baza anularii Parteneriatului Public Privat (PPP) facut de PSD, pentru Autostrada Unirii. El a calificat PPP-ul ca fiind o mizerie gandita de Darius Vâlcov si de alti ”meseriasi”, care nici ei nu se gandeau ca proiectul se va realiza. Bode a spus ca PSD-istii au modificat legea in asa fel incat sa nu mai fie nevoie de studiu de fezabilitate, ci doar de o documentatie realizata de un organism care nu are nici in clin nici in maneca cu proiectarea austostrazilor, si s-ar fi ajuns astfel la costuri enorme pentru statul român. ”Cum se dădeau pesediștii de ceasul morții că anulăm PPP, o mizerie de PPP gândită de Vâlcov și alți meseriași, care nu se gândeau nicio clipă că se va realiza. Cum tu în calitate de beneficiar să modifici legea și să spui că nu mai este nevoie de Studiu de Fezabilitate, ci doar de o documentație realizată în birou de celebrul domn Ghizdeanu, fost șef al Comisiei de Prognoză, un studiu de oportunitate și să dai mâna pe antreprenorului și, inclusiv, comanda. Când tu îi puneai în mână inclusiv comanda vă imaginați la ce costuri imposibile pentru statul român se putea ajunge?!? Foarte bine am făcut că am anulat acest parteneriate publice private – 10 proiecte le-am preluat la ministerul Transporturilor – unul dintre acestea este Autostrada Unirii. În prima ședință de Guvern vom merge cu o informare cu privire la soluțiile ce le -am găsit pentru fiecare proiect, în parte”.

Ministrul Transporturilor a mai declarat ca s-a asigurat finantare pentru studii de fezabilitate pe mai multe tronsoane ale Autostrazii Unirii. ”Pentru Autostrada Uniri am asigurat finanțarea pentru primul tronson Târgu Mureș – Târgu Neamț –pentru completare și revizuire studiu de fezabilitate, 17,5 milioane lei.Putem să plătim până la ultimul leu – pentru a putea scoate la licitație proiectarea și execuția – banii vin din fonduri europene.

În ceea ce privește componenta Iași – Ungheni – avem prinși în buget 9,4 milioane de lei  pentru completare SF – este în derulare o procedură de licitație – termen de 19 luni.

Sectorul de mijloc – având in vedere costurile mari de execuție pentru varianta ocolitoare Iași Lețcani și lipsa acordului de mediu,în cadrul sectorului Târgu Neamț Iași există posibilitatea modificării traseului autostrăzii, deci eliminarea obținerii acordului de mediu și după ce vom completa/actualiza studiul de fezabilitate vrem să scoatem la licitație execuția lucrărilor.

În evaluarea noastră până la sfârșitul anului vom finaliza revizuirea studiului de fezabilitateTârgu Mureș -Târgu Neamț”, mai precizat Lucian Bode.

Ionut CORFU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.