Rezultatele elevilor la simularea examenului de Bacalaureat anunta un nou dezastru. Doar jumatate dintre liceenii de clasa a XI-a au obtinut medii peste 5. Cu toate astea, sunt cu 10% mai destepti decat predecesorii lor, care au dat simularea in anul scolar 2013-2014. De asemenea, rezultatele comparate cu cele de anul trecut arata ca elevii care in 2014 simulau Bacalaureatul fiind in clasa a XI-a si abia atingeau pragul de promovare de 40% la simulare au ajuns , in clasa a XII-a, la procente de promovabilitate de 55-66%. Ceea ce arata ca s-au mai dezmeticit putin si au realizat ca-i asteapta, totusi, un examen destul de greu si foarte important pentru viitorul lor. Mai exact, la simularea examenului de Limba si literatura romana, elevii claselor a XI-a au obtinut note peste 5 in proportie de 56,05%, respectiv 2.133 din cei 3.805 candidati, fata de 46,82% procentaj al notelor peste 5 obtinut de elevii claselor a XI-a din anul scolar trecut. La Matematica situatia este si mai proasta, in sensul ca 44,61% dintre elevii de a XI-a testati la Matematica sau Istorie au obtinut note peste 5. Anul trecut, elevii de a XI-a au avut si mai mari probleme la testare, procentajul notelor peste 5 a fost de doar 36,51%.
Elevii care anul trecut simulau Bacalaureatul fiind in clasa a XI-a au ajuns, acum, pe ultima suta de metri inaintea adevaratului examen de Bacalaureat, ceea ce i-a responsabilizat putin. In sensul ca la Limba si literatura romana elevii claselor a XII-a au obtinut note peste 5 in proportie de 66,58% (cu aproape 10% mai mult decat liceenii au dat simularea anul trecut la clasa a XII-a). La Matematica sau Istorie elevii din an terminal au obtinut note peste 5 in proportie de 54,70%, note tot cu 10% mai mari decat cele obtinute anul trecut de cei care au fost in clasa a XII-a. La proba la alegere conform profilului, la care au participat numai elevii de a XII-a, au fost notate peste 5 2809 teze din 4.302 corectate, respectiv 65,30% (note cu aproape 10% mai bune decat cele primite de liceenii care anul trecut se aflau in an terminal). Reprezentantii Ministerului Educatiei arata ca prin simulari elevii se familiarizeaza cu rigorile unei evaluari nationale sau ale unui bacalaureat national, dar in acelasi timp are loc si optimizarea rezultatelor obtinute de catre elevii din invatamantul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale. Notele obtinute de elevi la examenele nationale nu vor fi publicate in catalog, dar rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral.