Potrivit unui Proiect de Lege adoptat de Senatul Romaniei, masinile cu volan pe dreapta, cu exceptia celor atestate ca vehicule de epoca, nu vor mai putea circula pe drumurile din Romania. Pentru a intra in vigoare, Proiectul trebuie sa treaca si de votul deputatilor. Printre initiatorii legii, este si senatorul PNL de Neamt, Eugen Tapu Nazare.

Proiectul legislativ are ca scop îmbunătăţirea siguranţei rutiere, prin limitarea circulației mașinilor cu volanul pe partea dreaptă pe drumurile publice.

Legea va interzice “circulaţia pe drumurile publice a autovehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România care au postul de conducere situat pe partea dreaptă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

Vor fi exceptate de la această interdicție autovehiculele istorice și mașinile utilitare, cum sunt cele de curățenie stradală.

Dacă Legea se va pune in aplicare, cei care vor conduce o mașină cu volanul pe dreapta vor risca amenzi din clasa a III-a de sancțiuni, adică de la șase la opt puncte-amendă, ceea ce înseamnă amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei. Punctul-amendă a rămas plafonat la 145 de lei și în acest an.

Pe lângă sanctiunea cu amenda, cei ce vor conduce o mașină cu volanul pe dreapta după introducerea interdicției vor rămâne și fără certificatul de inmatriculare, acesta putand fi recuperat dupa mutarea postului de conducere de pe dreapta pe stânga.

De asemenea, valabilitatea inspecției tehnice periodice (ITP) pentru aceste masini, se va reduce la șase luni, urmând ca după ce se face mutarea volanului de pe partea dreaptă pe cea stângă, să se revină la valabilitatea standard pentru majoritatea mașinilor, de doi ani.

Intervenţia legislativă este necesară, deoarece numărul total de accidente produse de maşini cu volanul pe dreapta depăşeşte 10% din totalul accidentelor pe an. Coliziunile sunt frontale, iar posibilitatea de evitare este nulă din cauza lipsei de vizibilitate a şoferilor acestor maşini”, își motivează propunerea inițiatorii legii.

I.C.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.