Podul de peste paraul Bicaz a intrat in reparatii. Dupa multi, multi ani in care podul s-a degradat pe zi ce trece ajungandu-se pana la impunerea de restrictii de tonaj de zece tone, spre deliciul celor de la ISCTR(autoritatea care poate verifica si sanctiona soferii de camioane), care sanctionau intr-o veselie soferii de camioane ce treceau pe acolo, stiind ca pe celelalte doua rute alternative exista de asemenea restrictii de tonaj, CNADNR, stapana soselelor din Romania, s-a gandit ca ar fi bine totusi, sa inceapa niste lucrari de reabilitare a podului, inainte ca acesta sa se prabuseasca.
Reparatiile se desfasoara in stilul arhicunoscut de acum pe meleagurile noastre, cu blocarea unui sens de mers, circulatie pe un singur fir, cu nelipsitul semafor si cu cozile de rigoare pe ambele sensuri. Probabil ca lucrarile vor dura vreo cativa ani, asa cum ne-am obisnuit, timp in care camerele de luat vederi, care am observat ca sunt cuminti la locul lor la Vaduri, vor inregistra pe cei care circula fara vigneta.
In incercarea noastra de afla telefonic termenul de finalizare a reparatiilor, macar cel din scripte, la nr. de telefon 021 264 3378, ne-a raspuns un domn care foarte politicos ne-a dat o adresa de mail, la care sa trimitem o cere si care cerere sa contina neaparat „in atentia domnului director general Narcis Stefan Neaga”, asigurandu-ne ca vom primi raspuns in termenul prevazut de lege, adica 30 de zile.
Ne-am conformat si speram ca in mai 2016 sa nu scriem despre cum s-au mutat lucrarile pe celalalt sens si despre caderile psihice ale participantilor la trafic, avand in vedere ca astazi dimineata in jurul orei noua, la fata locului erau doi muncitori care legau tacticosi niste sarme la o armatura.
Ionut Corfu