Mizerie și clienți păcăliți în magazine Penny din Neamț. Amenzi de 40.000 de euro

0

Mizerie și clienți înșelati pe față, sunt doar doua dintre neregulile descoperite de inspectorii OPC Neamt in 10 magazine Penny din judet.

Doua exemple de înșelăciune, cu un pret afisat pe panourile publicitare de pe clădirile magazinelor Penny si un pret cu mult mai mare la raft, la aceleasi produse (sursa foto- OPC Neamt):

In urma abaterilor constatate, s-au aplicat amenzi in valoare totala de 188.000 de lei, aproximativ 40.000 de euro, iar un magazin a fost închis. ”În ultima săptămână, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Neamț a realizat o serie de acțiuni, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniul protecției consumatorilor, în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, ca parte a unei tematici naționale de control.

Astfel, au fost verificate 10 magazine aparținând lanțului Penny.

Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Neamț au aplicat următoarele sancțiuni:

–   17 amenzi contravenționale, în valoare totală de 188.000 lei;

  • 6 avertismente;
  • oprirea temporară de la comercializare a produselor cu abateri de informare, în valoare totală de peste500 lei;
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare totală de circa 400 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru o unitate
  • 3 propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte (înșelătoare).

Neregulile constatate în timpul controalelor au fost:

  • comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite;
  • comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și ambalaje deteriorate;
  • utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf;
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare (neconcordanță între ingredientele produsului și prezentarea acestuia pe ambalaj, neindicarea tipului de sare utilizat );
  • existența unor neconcordante între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft sau între prețul produselor aflate la promoție si cel de la casa de marcat”, se arata intr-un comunicat semnat de Comisar Sef Adjunct, VLAD CIUREA- șeful OPC Neamt.

Ionut CORFU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.