Jaloanele portocalii, denumite in limbaj popular ”morcovi”, plantate in urma cu mai putin de un an de zile pe axul drumului in fata magazinului Orion din Piatra Neamț, au dispărut, adică au fost scoase.

Motivul pentru care morcovii au dispărut, este că în zona respectiva va fi amenajat unul dintre coridoarele de mobilitate, de la podul de la Orion, pana la iesire din oras, pe Calea Romanului. Că pe acolo va trece coridorul de mobilitate, se stie de ani de zile, dar cu toate astea, in urma cu mai putin de un an, au fost plantati morcovii, care au costat 5.660 de lei.

Ce rol au avut acele jaloane acolo, doar expertii de la Comisia Rutiera ar putea explica, și tot ei, ar trebui să explice și de ce de vreo câteva zile, traficul rutier în mai multe locuri de pe Calea Romanului, este dirijat de muncitori de la firma de constructii care lucreaza la coridorul de mobilitate urbana.

Alți bani, altă distracție, pe nervii șoferilor. Cât costă morcovii plantați de primărie în față la Orion (articol publicat de tvmneamt pe 28 octombrie 2021)

In ultimii ani, in Piatra Neamt au aparut sute, daca nu mii de jaloane portocalii (morcovi in limbaj popular), plantati pe carosabil, cu rolul de a spori siguranta traficului rutier sau de a-l fluidiza. Daca in anumite locuri (treceri pentru pietoni sau colturi de intersectii) jaloanele chiar își indeplinesc rolul, in cele mai locuri, sunt puse absolut degeaba. Degeaba ca eficienta, pentru ca ele de fapt costa niste bani, si nu putini.

Cele mai multe astfel de jaloane au fost montate pe vremea fostei administratii, dar in ultimul timp, pare ca obiceiul de a imprastia morcovi aiurea prin oras, a fost preluat si de administratia Carabelea.

Noaptea trecuta, in intersectia cu sens giratoriu de la Orion, au rasarit niste zeci de noi morcovi portocalii. Din cauza ca strada Fermelor este inchisa de o luna si jumatate, in zona Orion se formeaza permanent blocaje in trafic. Dupa ce au fost plantati acesti morcovi, traficul rutier din zona va fi si mai rău afectat, cu toate ca decizia montarii jaloanelor a trecut prin Comisia Rutiera, unde cel putin teoretic, niste minți luminate iau decizii in privinta fluidizarii traficului rutier, dar in realitate, mai mult îl incurca.

Odata cu aparitia jaloanelor, a fost blocat accesul spre Aleea Tiparului pentru soferii care coboara de pe Calea Romanului, acestia fiind nevoiti acum sa intoarca pe sub podul de peste Cuiejdi, ceea ce va genera blocaje si mai mari. A fost blocat si accesul spre parcarea de la Orion pentru soferii care vin dinspre centru, acestia fiind nevoiti acum sa intoarca in giratoriul unde traficul si asa este sufocat. De asemenea, cei care ies din parcarea de la Orion, unde este si statie de taxi, nu vor mai putea face stanga spre Calea Romanului, ci vor trebui si ei sa intoarca pe sub podul de peste Cuiejdi, deci, blocajele in zona vor creste exponential.

Bun. Si acum, sa vedem cat îi costa pe pietreni recolta de toamna de morcovi, din fata de la Orion. Conform datelor transmise astazi de Primaria Neamt la solicitarea tvmneamt, un jalon costa 60 de lei fara TVA. Cu TVA, costa 71,4 lei. La asta se adauga 20 de lei pentru fiecare jalon, reprezentand costul de montaj. In locul amintit, au fost plantati 62 de morcovi, ceea ce inseamna ca toata treaba (91,4×62) a costat 5.660 de lei.

In timp ce primaria reuseste sa faca zile fripte soferilor in locurile si asa aglomerate, lucrarile pe strada Fermelor sunt departe de a fi finalizate, desi ar fi trebuit sa dureze 45 de zile, oricum, foarte mult pentru reabilitarea a doar 300 de metri de strada. Daca lucrarile au inceput la jumatatea lunii septembrie, termenul de finalizare ar trebui sa fie sfarsitul lunii octombrie. Astazi este joi, iar duminica se incheie luna, adica maine sau cel tarziu sambata, ar trebui sa se redeschida strada circulatiei publice.

Asa arăta astazi santierul de pe Fermelor:

In schimb, primarul Carabelea continua serialul pe contul lui de facebook, cu realizarile primarului Chitic, pe care incearca sa le prezinte ca realizari proprii. Ieri a fost episodul 8.

Ionut CORFU

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.