Sunt multe cazuri cand doritorii de documente de calatorie se prezinta la ghiseele Pasapoartelor, iar lucratorul institutiei observa ca pasapoartele solicitantilor mai sunt valabile ani de zile. Cel mai adesea, acest lucru se intampla cu actele de trecere a frontierei emise intre anii 2006 si 2009, care au o valabilitate de 10 ani. Oamenii isi dau seama de greseala abia dupa achitarea chitantelor. Ceea ce trebuie sa stie persoanele in cauza este ca se pot prezenta la Pasapoarte, unde, in baza unei cereri adresate institutiei isi vor putea recupera banii de la CEC Bank. Subcomisarul de politie Constantin Roman, seful Serviciului Public Comunitar pentru Evidenta si Eliberarea Pasapoartelor Simple Neamt, a declarat ca oamenii trebuie sa stie ca banii lor nu sunt pierduti daca vor opta pentru recuperarea lor, cu ajutorul unei proceduri intocmita la nivelul Serviciului de Pasapoarte Neamt si CEC Bank. Acest lucru se face in baza unei cereri, care va fi depusa de solicitant la secretariatul serviciului. Dupa aceasta, operatorul de la ghiseu va scana chitantele si le va introduce in sistemul informatic de evidenta a pasapoartelor, facand o mentiune pe spatele chitantelor ca taxa n-a fost utilizata. Apoi, lucratorul va aplica stampila pe chitanta respectiva. Daca, ulterior, persoana respectiva se razgandeste si nu va ridica banii de la CEC Bank, aceasta va putea utiliza chitantele pentru obtinerea unui nou pasaport.