‘Normalitate in administratie” este o sintagma folosita foarte des de primarul Dragos Chitic si vestita lui echipa de la PNL Piatra- Neamt. Numai ca prin ”normalitate in administratie”, primarul pare sa inteleaga jupuirea pietrenilor de bani si lasarea orasului in paragina, ceea ce nu este deloc in regula.

Dupa marirea taxelor si impozitelor, angajari in primarie si in societatile din subordinea acesteia fara numar si doar pe baza de pile la partid (PNL), in ultimul timp, la primarie se discuta tot mai serios o noua varianta de japca (desi nu suna deloc placut, acesta este cuvantul potrivit), normal, tot pe spinarea pietrenilor.

Loading...

Se vrea nici mai mult nici mai putin, decat ridicarea cu totul a masinilor parcate in diverse locuri din Piatra- Neamt, unde nu exista contracte cu Parking si foarte posibil si ale celor parcate pe locurile Xdasoft, daca soferii nu au platit parcarea.

Desi in prezent exista o forma de constrangere a soferilor care parcheaza fara sa plateasca sau fara sa aiba contract cu Parking, respectiv blocarea rotilor si plata unei suprataxe pentru deblocare, cineva s-a gandit ca e mai bine sa fie ridicate masinile cu totul. Cum in oras nu sunt destule locuri de parcare de resedinta, este evident ca se vor face bani frumosi din ridicarea masinilor, pentru ca proprietarii masinilor vor plati o taxa de recuperare plus o alta taxa pentru fiecare zi in care masina a fost ”cazata” la smecherii care au ridicat-o.

Chiar astazi, la primarie s-a intrunit Comisia Rutiera unde s-a discutat fix pe acest subiect. Gurile rele spun ca daca masura va fi pusa in practica, ea nu este altceva decat o metoda pentru a mari veniturile Parking si de ce nu, ale unor baieti destepti care administreaza parcari. Sa nu uitam ca Parking merge in pierdere si a cerut majorarea tarifelor pentru parcarile de resedinta, insa propunerea a fost respinsa in sedinta de CL din luna aprilie. Intre timp, se pare ca s-a ajuns la aceasta solutie de compromis, dar tot pe spinarea pietrenilor.

Daca totul se va materializa intr-o proiect de hotarare si acesta va fi aprobat in Consiliul Local Piatra- Neamt, ramane de vazut cine va ridica autoturismele, pentru ca pentru asa ceva trebuie masini speciale. Foarte interesant, in raportul de activitate pe anul 2017 prezentat in Consiliul Local, Xdatasoft (firma privata care administreaza parcarile cu plata) are o rubrica unde sunt prevazute tarife pentru ridicarea masinilor.

In Bucuresti si in multe alte orase s-a renuntat la aceasta masura considerata abuziva si care starnit numeroase scandaluri, insa se pare ca la Piatra- Neamt cineva a mai cu moț.

Ionut CORFU

Loading...
DISTRIBUIȚI

6 COMENTARII

  1. Dle. Corfu….imi plac articolele dvs….postati comentariile cetatenilor…sunteti un fel de ziarpiatraneamt al anilor 2010…sper sa nu va schimbati si dvs….insa, trebuie sa stiti, si stiti sigur, ca in tarile civilizate la care tot ne raportam noi se practica fara „abuz” ridicarea masinilor…Austria si Spania le stiu sigur…clar sunt peste Romania…deci,sa parcheze fiecare daca are loc, daca nu INCURAJATI MERSUL.PE JOSA SAU CU MIJLOACE DE TRANSPORT IN COMUN….ne ne place, avem fudulia mare…pai daca e asa…sa plateasca fudulia (adica amenzile pentru mega,extra,ultra confortul propriu)…si bicicleta nu ar strica, nu avem piste,dar in oras se circula si nu s-au intamplat accidente.Doamne Ajuta!

  2. Ca este sau nu o stire falsa masura ridicarii este aberanta si revoltatoare. Seara la 17 sau18 cand vin acasa de la serviciu abia gasesc undeva sa ma lipesc de un tomberon de gunoi sau o bordura din intersectie ca sa nu incurc circulatia pt ca nu sunt locuri de parcare in cartierul Precista. Sa iau masina in casa nu pot. Bine ca taxe si impozite la ea platesc anual, accize in carburant care se intorc sub o forma sau alta spre buget(poate si cel local) platesc iarasi. Nu toata lumea are sansa de a sta la casa si sa aiba loc de parcare personal. Sa se mai uite si la conditiile oferite si situatia din teren si apoi se apuce de luat masuri de mare metropola urbana. Zvon sau nu sa i monitorizati dv presa prin articolele pe care le scrieti. Macar asa vom sti ce se pregateste si vom avea macar opinii daca nu si reactii impotriva acestor abuzuri.

    • Pe principiul „plătesc taxe” eu zic să facem fiecare ce vrem…că vorba aceea : „am plătit”. Și, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX în București abia s-a revenit la această măsură care este probată a fi una dintre cele mai eficiente în ceea ce privește fluidizarea traficului și mărirea siguranței la trecerile pentru pietoni. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  3. Ca să nu mai batem câmpii, ar trebui să ne uităm puțin și în legislație. Vi se pare normal să vedeți mașini lăsate chiar sub panoul de OPRIREA INTERZISĂ? Ori pe trotuar, ori la doi pași de sensul giratoriu, ori unde vrea mușchii lui nea șoferul? În pasajul de la Primărie e plin de mașini parcate ilegal. Le-ați văzut vreodată???
    În parcările de super market, șmecherii ar fi în stare să intre cu mașina până la casa de marcat!
    În țările vestice aceste încălcări ale legii se pedepsesc așa: ți se ridică mașina. Punct. La noi se consideră abuz. De ce?
    Că primăria nu găsește soluții pentru a rezolva problema aglomerației, că nu încurajează mersul pe jos sau pe bicicletă (la modul concret, nu declarativ) este altă problemă.
    Că a permis transformarea căilor de rulare în parcări taxate, e altă (lungă) poveste.
    De ce nu faceți o anchetă jurnalistică să aflați de ce e așa mare aglomerație la anumite ore? Veți obține informații pe care să le ”serviți” primăriei, ca apoi aceasta (cu comisiile sale de specialitate, cu consilieri șamd) să găsească soluții.
    ADMIN: ”Ca să nu mai batem câmpii”… ati citit articolul? Si tot ca sa nu mai batem campii, de cand e treaba presei sa faca administratie? Atunci, de ce mai avem alesi?

LĂSAȚI UN MESAJ