O noua ipoteza este luata in calcul de anchetatori ca posibila cauza a producerii accidentului rutier in care 9 barbati si-au pierdut viata, dupa ce microbuzul in care se aflau a plonjat in apele Bistritei, la Viisoara, jud. Neamt.

Desi pe fond, cauza ramane tot desprinderea rotii din spate stanga a autoutilitarei, se pare ca acest lucru s-a intamplat in urma unei erori si/sau a lipsei de experienta a soferului.

Potrivit unor surse din randul anchetatorilor, au aparut indicii cum ca pe traseu, microbuzul ar fi facut o pana, iar soferul a inlocuit roata fara sa stranga bine cele 5 prezoane (suruburi). Aceasta supozitie ar putea sta in picioare, pentru ca de pe masina s-a desprins doar roata, fara alta piesa de prindere, cum ar fi butucul. Din imaginile filmate ieri inainte ca masina sa fie dusa la expertiza tehnica, se poate vedea ca un singur prezon este ramas rupt in butucul rotii. Restul prezoanelor (4 numar) lipsesc, deci este foarte posibil ca ele sa se fi desfiletat pe rand in mers, pana a ajuns la ultimul care inevitabil s-a rupt, fapt care a dus la pierderea controlului directiei de mers.

Dupa desprinderea rotii, masina nu a mai putut fi nici controlata nici oprita, pentru ca era incarcata cu mult peste capacitatea ei tehnica. Pentru o autoutilitara cum este cea despre care vorbim, constructorul prevede o incarcatura de maximum 600 de kg. Ori microbuzul implicat in accident transporta 10 oameni care cantareau minim 700 de kg plus foarte multe bagaje si chiar lemn de foc, dupa cum s-a putut vedea la fata locului dupa ce masina a fost scoasa de sub apa. A durat aproximativ 5 minute sa fie scoasa toata incarcatura pana sa se ajunga la cadavre. Pe langa viteza, incarcatura peste limitele tehnice ale masinii a contribuit intr-o proportie foarte mare la producerea accidentului.

Pe asfalt au putut fi vazute urme de franare de pe ambele parti ale masinii (stanga-dreapta) pe o distanta de aproximativ 40 de metri, din locul in care masina intra pe contrasens si pana in locul in care iese in decor, deci soferul a rectionat, a incercat sa opreasca, insa incarcatura si viteza au avut un rol decisiv. Urmele de franare arata si ca este foarte putin probabil ca tanarul aflat la volan sa fi adormit.

Astazi (6 aprilie) au continuat cautarile cu scafandri in canalul de aductiune al Bistritei, pentru gasirea rotii lipsa a autovehiculului, insa fara succes. Vom reveni.

Ionut CORFU

 

 

Loading...
DISTRIBUIȚI

6 COMENTARII

  1. In spirit de gluma,ca tot e Romania tara in care totul e posibil….daca a plecat fara roata?si a mers doar in 3!…la cate o curba mai venea pe butuc -disc…dupa revenea

  2. Sunt multe masini la care rotile sunt prinse cu piulite infiletate in prezoane (suruburi prizonier). Nu este cazul la VW. Aici rotile sunt prinse cu suruburi. Daca un expert tehnic confunda prezoanele cu suruburile, rau a ajuns tara asta….
    ADMIN: 1) Nu stiu unde ati vazut in acest articol pomenindu-se ceva de vreun expert, pentru ca nu scrie nicaieri asa ceva. S-a plecat de la o informatie obtinuta pe surse, iar autorul a facut cateva supozitii bazate pe imagini video.
    2) Intr-adevar, in limbaj tehnic, prezon inseamna exact ce ati spus dumneavoastra. Numai ca acest termen a ramas in limbaj popular ca fiind surubul care prinde roata. Noi nu scriem doar pentru ingineri auto, si cum nu toata lumea are studii aprofundate in domeniu, folosim termeni care sa poata fi intelesi de toti cititorii.

  3. Hai sa va zic ce cred eu. Astea is glumite specifice prin Alba si zonele de acolo. Ai deranjat pe cineva i-ai ocupat locul de parcare care crede ca e a lui…. iti desface prezoanele la roata. Stiu 2 cazuri cand am avut treaba prin zona. La cineva i-a distrus o janta de aluminiu… la un alt coleg fiind masina mica a desfacut pe fata i- a plecat roata dar fiind pe stanga fata a ramas pe drum cu disc frana distrus etc. Va rog da vf camerele pe unde au oprit…. nu e nimeni prost sa nu stranga prezoanele la roata si sa plece. Repet e o razbunare retardata care se practica in zona…. noi ii credem mai civilizati ca pe moldoveni dar au uscaturi…… vf asta va rog. A fost mana criminala.

  4. de starea carosabilului nu vorbeste nimeni? roata aia a fost ”ajutata” …..mai uitati-va si la gauri ca sunt vreo doua si la denivelari si celelalte 4 prezoane nu sar ele asa deodata…am venit din Germania in trei prezoane fara probleme…mi-am dat seama cand am ajuns acasa! in asteptarea concluziilor expertilor trebuie sa ne rugam la Dumnezeu ca murim degeaba pe drumurile patriei sau ne omoara altii!!!

LĂSAȚI UN MESAJ