Semnele grafice si exercitiile matematice elementare i-au pus in dificultate pe 204 dintre elevii claselor primare din judetul Neamt in anul scolar trecut. Drept urmare, oricat s-au straduit cadrele didactice sa-i ajute sa treaca macar clasa, acesti copii au dovedit o totala incapacitate de procesare si redare a informatiei predate la scoala. Ajunsi repetenti, cei 204 de elevi au fost reinscrisi in clasa pe care nu au reusit sa o promoveze.Totusi, situatia la nivel judetean arata o promovabilitate aproape de 100% la nivelul claselor primare, in sensul ca din cei 19.954 de elevi care au terminat anul scolar 2013-2014, 19.750 au promovat, respectiv 98,97%. La elevii un pic mai mari, promovabilitatea este mai scazuta. Respectiv 98,17%. Au ramas repetenti 384 de elevi din ciclul gimnazial „la zi”, acestora adaugandu-li-se 34 de repetenti din invatamantul gimnazial „fara frecventa”.
La clasele mai mari si lacunele in bagajul educational sunt mai mari la elevii care, in timp, au tot acumulat lipsuri, asa incat, evident, gradul de promovabilitate de la an la an este si mai scazut. Din cei 19.120 de liceeni care au incheiat anul scolar 2013-2014, doar 18.626 au promovat.
Viorel Stan – Inspector Scolar General ISJ Neamt
„In numarul de elevi repetenti la fiecare ciclu de invatamant in parte a fost inclus si numarul elevilor care la 15 septembrie 2014 nu aveau situatia scolara incheiata; precizam ca unii dintre acesti elevi au motive intemeiate care justifica situatia: boala, spitalizare, schimbarea domiciliului parintilor. Apreciem ca, pentru cresterea procentului de promovabilitate se impune un complex de masuri in care sa fie inclusa si familia, careia sa i se atribuie responsabilitati sporite- colaborarea cu scoala, urmarirea parcursului scolar al elevului, implicarea in diminuarea absenteismului, prevenirea abadonului scolar”