Actualizare: Proiectul a fost adoptat exact așa cum a fost propus de Asaftei. Consilierii din opoziție (USR- PNL) s-au abținut de la vot (oricum votul lor nu conta în fața votului majorității PSD), dar nu au scos un cuvânt împotriva proiectului, deși au avut ocazia să o facă înainte de a fi supus la vot.

Știrea inițială: Cota lunară de motorină alocată pentru mașina de la CJ Neamț (Dacia Duster- NT 61 WNM) cu care se deplasează Ion Asaftei, înlocuitorul lui Arsene, este de 1.100 de litri, după cum rezultă dintr-un document atașat unui Proiect de Hotărâre de pe ordinea de zi a  ședinței de CJ de astăzi. La un calcul cu un consum de aproximativ 7 litri la o sută de kilometri, rezultă că mașina (cu șofer) consumă, sau ar putea consuma, aproape 37 de litri de motorină pe zi, adică ar putea face peste 500 de km pe zi, echivalentul distanței Piatra Neamț- Brașov, dus întors. Dacă punem la socoteală doar zilele lucrătoare, rezultă aproximativ 55 de litri de motorină pe zi, cu care se pot face 800 de kilometri zilnic, mai mult decât distanța Piatra Neamț- București dus întors. Sau se pot face în fiecare zi, zece drumuri Piatra Neamț- Tupilați (Hanul Răzeșilor), dus întors.

Proiectul amintit vine ca urmare a reducerii cotei de combustibil impuse de guvern pentru mașinile adiministrațiilor locale, de la 250 de litri pe lună, la 200 de litri pe lună. Doar că, după cum se arată și în referatul de aprobare semnat de Ion Asaftei, cel care este și inițiatorul Hotărârii, ”de la această limită sunt exceptate funcțiile de demnitate publică și asimilate”. Prin urmare, conducerea CJ Neamț își poate stabili cote de combustibil lunare, mult peste plafonul de 200 de litri, pentru că, nu-i așa, sunt necesare numeroase deplasări (uneori și cu câte 3 mașini, peste hotare, la prieteni ai lui Putin) în interesul nemțenilor.

Mai jos, tabelul cu cotele de combustibil (cu unele precizări):

Și celelalte autovehicule au cote de combustibil destul de generoase, dar este de înțeles până la urmă, pentru că trebuie să circule cu ceva și beizadelele din CJ Neamț, chiar dacă nu au acest drept. De exemplu, mașina cu care se deplasează secretara județului (Toyota- NT 33 WNT), de obicei de la domiciliu la CJ și invers, are alocată o cotă de 200 de litri pe lună, adică poate face peste cam 150 de kilometri pe zi, în zilele lucrătoare.

Din informațiile obținute de tvmneamt.ro, mașina de la poziția 4 din tabelul de mai sus (NT 03 CJN), nu mai există demult în dotarea CJ Neamț, dar chiar și așa, figurează cu o cotă de 200 de litri de combustibil pe lună. Prin urmare, ori cineva face niște jonglerii, ori este vorba despre o greșeală rezultată din incompetența care domnește printre sinecuriștii plantați prin birourile CJ Neamț.

Ionut CORFU

 

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.