Duminica trecuta, unul dintre trotuarele podului de la Piata Centrala, s-a prabusit. Numai un mare noroc a facut ca evenimentul deosebit de grav pentru orice oras, indiferent cum s-ar numi el, sa nu se lase cu morti si raniti, locul fiind unul extrem de frecventat de pietoni, in imediata apropiere, fiind si o statie de autobuz.
Cum era de asteptat, nici astazi nu lucreaza nimeni la pod, insa odata cu prabusirea trotuarului, s-a descoperit ca si celalalt trotuar este pe cale sa se duca pe apa… Cuiejdiului. Asa ca a iesit primarele intr-o conferinta de presa si a anuntat ca pietonii nu vor mai circula deloc pe pod, pentru ca e pericol. Tot atunci, administratorii urbei si-au dat seama ca mai sunt si alte locuri la un pas de prabusire: podul de la Caprioara si puntea de la strand. Asa ca… nu, nu intra urgent in reparatii, ci vor fi introduse si aici restrictii de circulatie.
Intre timp însă, cineva s-a razgandit, astfel ca pe podul de la piata, astazi, pietonii circulau, impartind partea carosabila cu autovehiculele. Trotuarul este blocat dupa cum se poate vedea in imagine, insa s-a gasit loc si pentru pietoni. Unde? Pe carosabil. Acum, pe langa traficul rutier (inclusiv trafic greu), s-a gasit loc si pentru trafic pietonal. Între masini si pietoni este o chestie din plastic, cu rol de protectie. Daca solutia asta nu are aviz de la Comisia Rutiera, este rău. Dar si mai rău, este daca mintile luminate din Comisia Rutiera au dat aviz favorabil pentru asa ceva.
Cat vor merge pietonii pe langa masini pe partea carosabila a podului, inca nu se stie, dar e posibil sa o faca mult si bine, daca intre timp nu se va inregistra vreun accident rutier. Pentru ca podul nu va fi reparat prea curand. De ce? Tot in conferinta de presa amintita mai sus, edilul Carabelea spunea ca nu are nimeni de gand sa repare podul in viitorul apropiat, din cauza ca oricum va fi largit odata cu controversatul ”Plan de mobilitate urbana”. Numai ca ”Planul de mobilitate urbana”(chiar dacă proiectul a făcut deja vreo 4 anișori), nu este scos la aceasta ora la licitatie pentru executie. Din momentul in care va fi demarata licitatia, in cel mai fericit caz si in cea mai optimista varianta, lucrarile la podul de la piata ar putea incepe peste vreun an. In varianta românească însă, adică viarianta ceva mai realistă, podul de la piata se va prabusi cu totul pana se va gandi cineva sa-l repare.
Vezi si: De ce se intarzie asa de mult cu Planul de mobilitata urbana in Piatra Neamt
Ionut CORFU