De anul trecut, pe podul de la Pangarati au fost montate semafoare si de atunci se circula alternativ pe in singur sens de mers, in perioadele cu trafic intens, formandu-se cozi kilometrice. Cum sezonul cald se apropie, vor creste din nou valorile de trafic si se vor forma din nou cozi la care se va sta cu orele.
Semafoarele au fost montate pentru a se reduce din greutatea vehiculelor care circula pe pod, pentru că acesta are o vechime de 70 de ani si se afla intr-o stare de degradare avansata, fiind un pericol public, inca nerecunoscut oficial de autoritati. Drept dovada, faptul ca in luna ianuarie 2018, o parte din pod s-a prabusit si numai norocul a facut sa nu se produca o adevarata tragedie. Detalii in articolul tvmneamt Încep să cadă podurile. O parte dintr-un pod de la Pângărați s-a prăbușit. Un drum este blocat
De atunci, desi au trecut peste 4 ani, devoratorii de roviniete, adica bugetarii de la CNAIR cu toata suita de DRDP-uri, Antrerprize judetene de Drumuri si alte structuri bugetivore de tip căpușă, nu au facut nimic, desi podul se poate nărui in orice moment, daca nu total, cel putin partial.
În urma cu o luna, CNAIR anunta cu surle si tobe ca s-a organizat o licitatie pentru reabilitarea podului, aceasta a fost castigata de o asociere de firme formată din C-ON Trust Engineering SRL (lider), TKT Tehnologii și Tensionări în Construcții SRL, Construcția SRL și Conferic SRL si ca in cel mai scurt timp, vor incepe si lucrarile. Astazi, 13 aprilie, pe podul de la Pangarati nu lucra nimeni, nu era nici urma de muncitor, iar semafoarele erau la locul lor.
Ionut CORFU