In luna iunie, Dănuț Pilă, șeful DRDP Iasi (o subdiviziune teritoriala a celebrei companii CNAIR care incaseaza degeaba miliarde de euro pe taxa de drum de la șoferi), declara intr-o conferinta de presa, ca in luna august, ”intersectia mortii” de la Girov, judetul Neamt, va fi ”dotata” cu semafoare, ca masura complementara pentru prevenirea accidentelor rutiere care se produc in locul respectiv, uneori si cate doua sau trei pe zi.
A trecut luna august, a venit si septembrie, iar Dănuț Pilă a anuntat ca gata, nu se mai poate, pe 14 septembrie se monteaza semafoarele care ar fi trebuit sa fie functionale inca din luna august, conform promisiunii din iunie.
A trecut si 14 septembrie, astazi este 17 septembrie, iar intersectia tot nu are semafoare. Nu stim cat de complicat este pentru o companie cu buget de miliarde de euro sa puna 3 becuri pe un stalp, dar stim ca in zilele noastre, cand altii fac poduri peste autostrada in 24 de ore, asta ar trebui sa fie o simpla formalitate.
Pentru DRDP Iasi, insa, semaforizarea unei intersectii pare sa fie ceva extrem de complicat, o adevarata provocare inginerească. In aceasta dimineata (17 septembrie) la ora 9, in intersectia de Girov erau in loc de semafoare, 4 stalpi cum este cel din imaginea de mai jos si nici urmă de muncitori, adica nu lucra nimeni, deci probabil că Dănuț Pilă s-a luat cu alte probleme de serviciu, mult mai importante și a uitat de semafoarele de la Girov.
In schimb, pe drumul national din ”intersectia mortii” au aparut niste chestii din plastic subtire, cu rol de avertizare, dar care seamana cu niste chinezarii ieftine. In total sunt vreo 70 de bucati, prinse cu suruburi in asfalt.
Daca DRDP Iasi nu a reusit sa puna 4 semafoare in 3 luni, oare cât ar fi durat sa facă un sens giratoriu sau in cat timp va reabilita podul de Girov?
Ionut CORFU