De la 1 Martie începe reorganizarea serviciului de administrare parcări in Piatra Neamt, a anuntat astazi intr-o conferinta de presa, primarul Andrei Carabelea.
Daca Proiectele de Hotarare prin care Primaria preia parcarile de la Parking (firmă a Consiliului Local) vor fi adoptate in sedinta de CL de pe 28 februarie, de la 1 Martie 2022 Primăria Piatra-Neamț preia în gestiune directă serviciul de administrare a parcărilor publice și de reședință.
Desi exista divergente majore intre Parking si Primarie, iar situatia juridica privind contractele deja existente intre cetateni si Parking este una destul de incertă, primarul a dat asigurari ca pietrenii nu vor fi afectati si se vor putea face noi contracte online sau în 3 puncte fizice, astfel incat nimeni nu va avea de suferit. ”Toate contractele încheiate de cetățeni cu Societatea Parking devin nule, dar vor fi recunoscute timp de 30 de zile pentru ca locatarii să își poată păstra locurile de parcare, în acest scop fiind necesară încheierea unui contract de utilizare a locului de parcare cu Primăria Piatra-Neamț, până la data de 31 martie 2022. Așadar cetățenii nu trebuie să intre în panică, pentru că NIMENI NU ÎȘI VA PIERDE ACTUALUL LOC DE PARCARE. Ei vor avea prioritate la încheierea contractului pentru locul deținut în prezent pe o perioadă de 30 de zile, respectiv până la 31 martie.
Solicitanții pot depune documentele on-line sau la ghișeele dedicate de la Sediul Primăriei-Camera 20, Forum Center sau Centrul de Informare Turistică.
Cei care au achitat parcarea până la o anumită dată a anului în curs își vor primi banii înapoi. Toate detaliile cu privire la modul de recuperare al banilor vor fi comunicate ulterior.
Noile tarife pentru utilizarea locurilor de parcare sunt de 175 de lei /an pentru persoane fizice și de 350 de lei pentru cele juridice. Acestea pot fi achitate la ghișeele Direcției Taxe și Impozite sau on-line.
Licitațiile pentru locurile de parcare se vor organiza doar pentru locurile disponibile, devenite vacante după data de 31 martie 2022 prin neprezentarea actualului deținător, sau devenite ulterior disponibile din diferite motive, dacă pentru respectivele locuri există mai mult de o solicitare.
Punem la dispoziția cetățenilor două numere de telefon la care pot afla informații suplimentare cu privire la acest subiect. Este vorba despre 0758 111 855 și 0748 146 809”
Primarul a precizat si care sunt motivele pentru care s-a decis preluarea parcarilor in administrarea directa a primariei. ”Principalul obiectiv al unei administrații publice locale este de a oferi cetățenilor servicii de calitate și de a le asigura confort. Pentru a îmbunătăți aceste servicii uneori trebuie să faci schimbări și să iei decizii radicale, care implică și un disconfort pentru populație. Suntem într-un astfel de moment în care este nevoie ca pentru îmbunătățirea și eficientizarea serviciului de administrare a parcărilor publice să îl preluăm în gestiune directă de la Societatea Parking.
Este o decizie forțată de împrejurări, pe care a trebuit să o luăm în contextul în care Sc Parking a încălcat obligațiile contractuale și a avut o atitudine de dispreț față de Primărie și față de cetățeni. Va urma o perioadă de tranziție, dar vă asigurăm că vom face tot posibilul pentru a minimiza disconfortul creat cetățenilor de această situație nedorită” a declarat primarul Andrei Carabelea
Acesta a mai spus ca în urma dezbaterii publice, la Regulamentul privind parcarile, publicat pe site, au fost aduse următoarele modificări:
A fost adăugată posibilitatea de depunere a documentelor on-line.
A fost scoasă obligativitatea prezentării unei adeverințe de la Direcția de Taxe și Impozite, în schimb se va face verificarea de către lucrătorii primăriei în baza de date a DTI.
Referitor la posibilitatea rezilierii contractului dacă de 3 ori este făcută o sesizare privind ocuparea locului de parcare de către un alt autoturism decât cel pentru care este încheiat contractul: se va face o notificare către titular pentru clarificarea contractului și doar dacă nu se îndeplinesc condițiile pentru atribuirea unui loc de parcare prevăzute în regulament se va recurga la rezilierea contractului.
Principalul avantaj al gestiunii directe a acestui serviciu este faptul că în acest fel banii din încasări vor fi direcționați pentru întreținerea și modernizarea locurilor de parcare și investiții pentru crearea de noi parcări și proiecte ce vor crește calitatea vieții cetățenilor orașului, respectiv amenajarea de noi parcuri și spații verzi. De asemenea, prin gestiune directă, suma care ajunge în bugetul local va fi considerabil mai mare.
Declaratiile complete ale primarului Andrei Carabelea, pot fi urmarite in transmisiunea live realizata de tvmneamt:
Ionut CORFU