Aspectele negative punctate in Raportul privind starea invatamantului nemtean in anul 2013-2014 si care trebuie mentionate pentru a le pune in balanta cu cele pozitive, constau in disfunctionalitati in ceea ce priveste asigurarea cu manuale scolare adaptate nivelului clasei, punerea la catedra a unor profesori cu alta specializare care au ore suplimentare de limba franceza ori engleza fara ca intotdeauna acestea sa fie concepute cu rigurozitate si creativitate. De asemenea, s-a constatat ca, la unele scoli din mediul rural, se folosesc rareori mijloace moderne de invatare a limbii franceze, datorita slabei dotari a acestor scoli cu mijloace de invatare moderne si, nu in ultimul rand, a statutului de suplinitor temporar al unor cadre didactice.
Viorel Stan – Inspector Scolar General ISJ Neamt
„Remarcam cateva puncte slabe din activitatea didactica a profesorilor suplinitori calificati de limbi moderne, cum ar fi, de exemplu, cazurile in care profesorii au dovedit o slaba pregatire de specialitate, folosirea unei limbi franceze inadecvate. Au fost si situatii in care au lipsit materialele didactice auxiliare, iar evaluarea nu s-a facut corespunzator, situatii in care am recomandat inscrierea profesorilor respectivi la cursuri de perfectionare, asistente la ore la colegii cu experienta”
Factorul social este considerat o reala amenintare pentru desfasurarea unui act de invatamant de calitate , in sensul ca dezinteresul unor profesori din sistem pentru actul de predare este pus pe seama conditiei sociale, la fel si lipsa de interes a unor dascali pentru propria formare profesionala.