Institutia care nu a mai organizat o conferinta de presa de multi, multi ani si despre a carei activitate, nemtenii au pareri din cele mai proaste, ofera consumatorilor sfaturi pentru cumparaturile de sarbatori, intr-un comunicat de presa semnat de seful institutiei, Comisar Sef Adjunct, VLAD CIUREA.

Comunicat de presa, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor NEAMT:

Loading...

Consecvent atributiilor ce-i revin, conform cadrului legislativ in baza caruia actioneaza,, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor NEAMT ofera, ca de fiecare data , informatii care sa ajute consumatorii in a lua cea mai buna decizie atunci cand achizitioneaza un produs  sau incheie un contract de prestari servicii, Pentru aceasta perioada, am considerat ca fiind de real interes, sfaturi pentru produse alimentare specifice Sarbatorilor de iarna,, jucarii, pachete de servicii turistice si servicii de cazare.

SARBATORI FERICITE!

Sfaturi pentru consumatorii care achizitioneaza produse alimentare specifice Sarbatorilor de Iarna

-Acordati o atentie deosebita la achizitia produselor alimentare, avand in vedere ca unii operatori economici vor “profita” de aceasta perioada pentru a-si vinde produsele din stoc, indiferent de calitatea acestora;
• Urmariti cu atentie din punct de vedere organoleptic(aspect, miros, culoare) calitatea produselor alimentare pe care doriti sa le cumparati si refuzati-le pe acelea pentru care aveti supiciuni privind calitatea si mai ales siguranta;
• Refuzati produsele alimentare care prezinta urme de mucegai sau care prezinta data durabilitatii minimale depasita;
• Refuzati produsele alimentare preambalate care prezinta ambalajele deteriorate si pentru care exista suspiciunea deteriorarii si a continutului;
• La cumpararea produselor alimentare solicitati  si pastrati bonul de casa pentru a putea proba in cazul in care, in mod justificat, doriti sa reclamati calitatea/siguranta unui produs;
• Nu cumparati produse alimentare din locuri neautorizate ; comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare si comercializare si nu va poate elibara bon de casa cu care sa justificati tranzactia comerciala si riscati sa achizitionati un produs neconform sau chiar nesigur care poate sa va afecteze sanatatea.

Sfaturi pentru consumatorii care achizitioneaza jucarii prin vanzare directa:

  • sa achizitioneze jucarii numai din magazine si/sau raioane specializate, unde se elibereaza documente de cumparare(factura, bon fiscal, chitanta fiscala), de care vor avea neaparat nevoie in caz de reclamatie;
    • sa aleaga intotdeauna jucarii potrivite pentru varsta copilului, capacitatile si aptitudinile sale; jucariile trebuie sa fie  insotite de avertismente generale privind grupa de varsta recomandata care ajuta la alegerea jucariei;
    • sa stie ca jucariile care nu sunt destinate unui grupe de varsta specifice pot sa ii raneasca;
    • sa nu cumpere jucarii cu parti mici, detasabile, pentru copiii sub 3 ani, deoarece acestia au tendinta sa bage jucariile in gura si pot sa se inece cu partile mici;
    • trebuie sa respecte atentionarile referitoare la jucariile nerecomandate copiilor sub 36 de luni, care se prezinta sub forma unei sintagme de tipul:

„Atentie. Nerecomandat copiilor mai mici de 36 luni. Pericol de strangulare”.
• Fraza  ”Atentie. Nerecomandat copiilor mai mici de 3 ani” poate fi inlocuita cu simbolul grafic de interzicere/pictograma  care vizeaza copiii intre 0 si 3 ani. Fraza si simbolul nu trebuie puse impreuna.
• sa stie si sa verifice faptul ca jucariile trebuie sa aiba marcate pe corpul lor, intr-un mod vizibil, lizibil si durabil, urmatoarele elemente:

– coordonatele producatorului si/sau importatorului (numele, denumirea comerciala inregistrata sau marca inregistrata a producatorului si/sau a importatorului si adresa la care pot fi contactati );
– numarul unic de identificare a jucariei (tipul, lotul sau numarul de serie ori al modelului sau alt element de identificare);
– marcajul de conformitate CE care conduce la supozitia ca jucaria este sigura.

Nota: daca jucariile sunt de dimensiuni mici, elementele de mai sus sunt indicate pe ambalaj sau  intr-un document care insoteste jucaria.

  • sa verifice existenta instructiunilor de utilizare si a avertismentelor specifice, insotite de indicatii privind precautiile in utilizare pentru anumite categorii de jucarii; acestea trebuie sa fie traduse obligatoriu in limba romana; sa respecte intocmai aceste instructiuni si precautii.
    • orice reclamatie legata de o jucarie achizitionata trebuie semnalata mai intai vanzatorului/magazinului de la care a fost cumparata si in caz de nerezolvare, structurii teritoriale a ANPC.

Sfaturi pentru consumatori la achizitia pachetelor de servicii turistice

  • Pentru nemultumiri privind pachetele de servicii turistice:
  • – In cazul in care turistul este nemultumit de serviciile turistice primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate la fata locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat ce se va trasmite prompt atat agentiei, cat si prestatorului de servicii turistice (conducatorul hotelului, restaurantului), prevedere inserata in contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice.
    – In cazul in care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, turistul va depune la sediul agentiei, dupa incheierea calatoriei, o reclamatie scrisa, in termenul prevazut in contract. Agentia are obligatia sa comunice in scris turistului despagubirile care i se cuvin (termenul de raspuns e de maxim 30 de zile calendaristice).
    – Turistii nemultumiti de serviciile turistice pot depune reclamatii la CJPC.
  • Recomandarispeciale
    – Solicitati operatorului economic ca va dea in scris informatii complete despre intreg pachetul de servicii pe care doriti sa-l achizitionati (localitatea de destinatie; ruta de parcurs; mijlocul de transport utilizat si caracteristicile acestuia (clasificare); tipul unitatilor de cazare si informatii in legatura cu accestea; serviciile de masa oferite; durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii; informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, asigurari de sanatate necesare; cuantum avans si termen pentru achitarea restului de plata; numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului si termenul limita pentru informarea turistului, in caz de anulare a calatoriei; posibilitatile de incheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala, accidente si altele ; durata pentru care operezea oferta turistica); fiti precauti daca vi se ofera informatii vagi sau incomplete.
  • – Analizati cu atentie continutul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice inainte de a-l semna (semnarea contractului implica asumarea consecintelor); nu semnati contractul daca nu exista o asumare clara a obligatiilor ce revin agentului de turism – asigurari verbale de genul „vedem cum rezolvam daca va fi cazul” nu va vor ajuta.
  • – Tineti cont de urmatoarele aspecte:
  • – contractul intra in vigoare in momentul in care turistul primeste confirmarea scrisa a rezervarii, in cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda;
    – agentia de turism este obligata sa furnizeze turistului un bon de comanda numai in cazul solicitarii unor pachete de serviciii turistice care nu fac parte din oferta agentiei de turism;
    – preturile stabilite in contracte nu pot fi modificate, cu exceptia cazului in care contractul prevede in mod explicit acest lucru si numai in cazul variatiilor costurilor de transport sau a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii;
    – preturile stabilite in contracte nu pot fi majorate, in cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecarii;
    – in continutul contractului se vor prevedea termenele si procedura de depunere a reclamatiilor pentru executarea necorespunzatoare sau neexecutarea obligatiilor ce revin operatorului economic;
    – in cazul in care agentia este nevoita sa modifice una dintre prevederile esentiale ale  contractului, aceasta are obligatia sa informeze turistul cu cel putin 15 zile inainte de data plecarii;
    – turistul are obligatia comunicarii unui raspuns catre agentie in termen de 5 zile de la primirea instiintarii de modificare a contractului;
    – in caz de modificare a contractului, turistul poate opta pentru rezilierea contractului fara penalitati sau pentru acceptarea noilor conditii ale contractului;
    – contractul poate fi prezentat si sub forma unui catalog, pliant sau inscris numai in cazul in care turistul este informat despre aceasta si daca documentul contine toate informatiile prevazute de lege.

Sfaturi pentru consumatori in unitățile de cazare

  • Verificați existența listei de prețuri de cazare specifice sezonului și lista serviciilor suplimentare în cazul în care se oferă servicii cu plată separată
  • Inspectați cu atenție nivelul de curățenie, salubritate și igienă
  • Verificați dacă echiparea sanitară este corespunzătoare: oglindă, covoraș împotriva alunecării, perie WC și dezodorizant, săpun, hârtie igienică etc
  • Verificați dacă lenjeria de pat și prosoapele sunt schimbate în momentul cazării
  • Verificați dacă instalațiile și aparatele din dotarea unității de cazare sunt funcționale
  • Solicitați eliberarea documentelor fiscale în momentul achitării contravalorii serviciilor de cazare
  • Recomandari privind achizitionarea pachetelor de servicii turistice

Ionut CORFU

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.